Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 655 ggr
Jusse.
0

Är hon för gammal?

Jag parade min kaninhona kanske två eller tre månader innan hon fyllde 1 år. Hon blev skendräktigt, men nu ska vi till Italien i 3v, och hon fyllde 1 igår. Går det bra att para om henne när vi kommer hem igen? Hon har bra hull, får springa ute varje dag, har en stor bur, äter och dricker som hon ska. Tacksam för svar Glad

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

dermot
0

Hur länge ska ni vara borta? :) Jag tror säkert att de ska gå bra om hon har, som du säger, bra hull :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jusse.
0

3 veckor, när vi var på en keldjursbedömning så sa domaren att hon hade väldigt bra hull. På "Kondition, vård och sundhet" fick hon 19,5 av 20 p :)

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

dermot
0

Ah, det stod ju där uppe ;)

Men då ska det inte vara någon fara :) Inte enligt mig i alla fall

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Linnet
0

Visst kan du para henne även fast hon fyllt 1 år, har haft 2 och 3 åriga kaniner som fått sin första kull utan problem.

dermot
0

Precis som #4 sa, har också haft någon hona som varit 2 elr äldre som fått ungar, så kör på bara ;D

// Anka

Jusse.
0

Okej, bra xD

Men när man sätter in honan hos hanen, ska hon vara därinne tills dom parat sig 2-3 ggr? Eller ska man ta ut honan efter första parningen och sätta in henne dagen efter?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Zvintos
0

Det är inte så att det är någon magisk gräns exakt vid 1 år, utan det är mer än så som bör tas i beaktande.
Om en hona är i bra hull så hade jag inte haft några problem att parat henne mellan 1-1½ år.

Gällande PARNING så brukar mina få gå ihop under uppsikt i en Hage och då runt 1 timme på ett ungefär.

Jusse.
0

#7 Okej, det är bara det att jag tror att våra grannar skulle bli väldigt intresserade om dom var i hagen XP

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

kaninjosse
0

Har mina kanske 5 minuter, låter de hålla på 3 gånger för att vara säker. ;)

Jusse.
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#9 Lägger du in dom 5 min i taget? Så att du först lägger in dom i 5 minuter, sen när det är klart lägger du in dom 5 minuter till osv?

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

kaninjosse
0

Nej 5 min allt som allt, de hinner mycket på kort tid :)

Fridaaaa
0

Jag släpper ihop, hanen parar, "trillar av" och det är klart :) Mer behövs inte :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jusse.
0

#11 Aa, haha, jag läste nånstans att kaninerna skulle vara tillsammans i typ 1 tim elller ngt sånt XD

#12 Har jag inte tänkt på xD

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

BusBella
0

Det går nog jättebra fast hon är över 1 år tror jag.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

marty94
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jadå det borde gå bra :)
De säger att första kullen ska vara runt ett år men någon tid över är ingen större fara.
Dessutom vet jag flera kaniner som fått sin förta kull vid tre års åldern.
Det är inte det bästa men det har gått bra för dom :)