Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 716 ggr
[My_Micke]
0

Pellets och plommon

Hej! Glad Detta handlar om min ungefär ett och ett halvt-åriga lejonhuvade kaninhane Micke!

Han får 2½ msk pellets varje dag och han har fri tillgång till hö och gräs och tre skålar vatten som jag dagligen byter. Och nu när plommonen äntligen mognat ger jag honom det också (max två halvor utan kärnor per dag)

ÄR DET MYCKET? Han har en väldigt stor bur/hage så han springer mycket! En isolerad bur med hö i och en Hage och även växthuset (som det inte växer nåt i han har det bara för att springa runt i och gosa runt i jorden i).

Ibland är han ute i koppel men han är inte så "duktig" på att bli lyft så det blir ju inte så ofta som jag vill men vi jobbar på det! :)                   Men han har ju som sagt en stoooor bur/Hage så han springer ju mycket där inne…

Men detta gällde maten… är det jag ger honom mycket och är plommon bra för kaniner? :)

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror det inte är farligt, jag ger min kanin också plommon i bland och jag har inte märkt något undligt med honom….jag tror att du kan fortsätt ge i den mängd du ger!Glad

[My_Micke]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej! Skönt att veta för han älskar dom verkligen! Glad

BusBella
0

Plommon ska väl vara dåligt för deras magar så jag skulle aldrig ge det till en kanin,

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla