Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 4427 ggr
[ninnakm]
1

(S) Olika kaniner

Säljer nu ett gäng kaniner, 3 ur min senaste kull och 1 rex. Alla bor hemma hos mig, i Nykvarn utanför Stockholm. Men transport brukar inte vara något problem!

Först ut är Fabulous Edward han är en blå lejonhuvad kanin. Härstamningsbevis, har en sne undertand han fick i en olycka vid två veckors ålder, men den har rätat till sig bra och slipas av sig själv. Super härlig kanin.

[ninnakm]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fabulous Carlisle (Obs! Nyare bilder finns, men på annan dator!) isabella lejonhuvad hane, 400 kr, stamtavla och ringmärkt, dock har han snålt med man. I övrigt keligast i kullen, men han har alltid blivit behandlad som "Bella" (var först en hona) och därmed alltid suttit i knät och tittat på när syskonen nördar runt som galningar, så kanske inte så konstigt. (6 veckor på bilden)

[ninnakm]
0

Fabulous Jasper blå lejonhuvad kanin, säljes ringmärkt och med stamtavla för 400 kr. Doch även han ganska klent med man och ganska "ful söt" men nyfiken och frammåt har han alltid varit, en underbar vän helt enkelt som älskar att hitta på bus. (även där en gammal bild)

[ninnakm]
0

Kenzo är en svart wienertecknad rex, har härstamningsbevis. Säljes för 300 kr, symbolisksumma. Kenzo är som en hund och tackar inte nej till ett kelhem med mycket kärlek. Hon skulle passa som frigående innekanin, absolut! Hon är tuff och gudasnäll (gillar dock inte som många rexar, att bli buren) känns otroligt tungt att sälja henne. Även här en gammal bild, där det till och med är snö, haha men har ju som sagt på en annan dator!

[ninnakm]
0

Putt!

[ninnakm]
0

Kenzo är precis 1 år, de andra födda den 20/5-11

[ninnakm]
0

Putt, ingen som vill ha en liten sötnos?

dermot
0

ÅH! Carlisle!! Så fin! :D

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[ninnakm]
0

#7 Du ska inte ha honom då, underbar kanin! :)

dermot
0

#8 Tyvärr är stallet fullt, annars hade jag gärnavelat ha honom! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[ninnakm]
0

#9 Vad synd!:/

[ninnakm]
0

Putt! Vi kan stå för transporten i Stockholm, men min pappa jobbar väldigt mycket på de olika travbanorna till exempel, i Sverige så det finns även möjlighet att skicka med en kanin på det viset!

Sonso
0

Är också förälskad i Fabulous Carlisle! :)
Tror dock inte jag kan köpa honom, men kan ju alltid försöka tjata lite!
Har några frågor, är inte så jätte bra på lejonhuvade kaniner ^^

1. Är dom bra hoppare?
2. Kommer dom bli större än en dvv när dom är fullvuxna?
3. Hehe, är dom här utställnings kaniner?

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

[ninnakm]
0

#12 Det kan man alltid göra! Lejonhuvade är den mest underbara rasen man kan tänka sig, enligt mig då. Om det är hoppkanin du söker (?) tycker jag att Fabulous Jasper passar bäst, han är pigg och mer frammåt än Carlisle och Edward.Glad

1. Det beror förståss på, men ja det tycker jag, deras mamma har en släkting som är en jätte duktig hoppkanin (lejonhuvad då)
  2. Nej det beror förståss på, de kan ju bli stora lejonhuvade och då är de ju större än en lite dvv, tycker inte det skiljer sig så mycket i storleken på dem men lejonhuvade är snäppet mindre.
  3. Ja det är utställningskaniner.
Sonso
0

#13 Åh, Vart förälskad i han med!  Skrattande
PM:ar dig :)

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

[ninnakm]
0

#14 Det är jag med, hade gärna behållt hela bunten men föräldrar du vet, haha. Gör det! Skrattande

[ninnakm]
0

Putt!

[ninnakm]
0

Fabulous Jasper är nu såld.

[ninnakm]
0

Putt

Emdbo
0

Åh Carlisle var ju alldeles för ur-söt!! Tyvärr bor  jag på helt andra sidan av stockholm så blir svårt.

[ninnakm]
0

#19 min pappa både flyger och filmar mycket runt i stockholm, tror inte att transport är ett problem. Ja han är underbar, på alla sätt och vis!;)

[Kanintokan]
0

Så iriterad man blir på föräldrarna ibland ;) <3

hehhe…

[ninnakm]
0

#21 Det känner jag igen ;)

[Kanintokan]
0

ja, det är väll oftast dom som sätter stop för barnens drömmar x)

[ninnakm]
0

#23 Haha ja, men i bland kan det vara bra också.

Uppdatering: Fabulous Edwards, säljs med stamtavla bettet är helt korrekt! Han är en maffig hane, helt underbar blir han bara av med sitt ruffs på ryggen kommer han bli grym.

[Kanintokan]
0

håller med ;) <33

ÅH! Han var ju min favis!! :)

[Kanintokan]
0

Vad använder du för kamera Ts?

[ninnakm]
0

En Nikon D80 :)

[Kanintokan]
0

ok! Objektiv x)

[ninnakm]
0

Vad jag har för objektiv? Kan pm: i sånna fall.

Emdbo
0

Tror du att transport till Upplands Väsby skulle kunna gå och fixa?

[ninnakm]
0

#30 Absolut, ska höra med pappa när han kommer hem vid 11, men det tror jag absolut!

[Kanintokan]
0

Ninnakm

blir avundsjuk på dig som har sådana bedårande sötnosar hemma hos dig! ;) hehhe… <33

Emdbo
0

Isånafall skulle jag vara jätteintresserad :)

[ninnakm]
0

Gud vad kul, av Carlisle?:)

Emdbo
0

Ja precis av Carlisle :) (visade bilden för sambon men han fastnade för Edward ustället)

Jag har en färdig bur som jag har inrett och kaninsäkrat hela lägenheten och fått bort alla sladdar.

Jag tänkte att han isånafall skulle få vara en lösgående kanin inomhus men endå ha sin bur med mat och sånt som sitt krypin.

[ninnakm]
0

#35 Det låter helt super bra! Okej, Edward eller Carlisle?:)

Emdbo
0

Jag tar gärna Carlisle, om du tror att han skulle må bra hemma hos mig :) Och om det gick och orda transport såklart.

[ninnakm]
0

#37 Absolut tror jag det, han är underbar, älskar när man kelar med honom, men somsagt ska prata med pappa!:)

Emdbo
0

Toppen! Jag håller tummarna sålänge :)

[ninnakm]
0

#39 Pappa skulle EV dit på måndag och spela golf, kan du då?:)

Emdbo
0

Imorgon alltså? Ja absolut! :D

Emelie
0

Åh, jag vill så gärna köpa Kenzo men ska ju inte ha en till kanin! :(

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

[ninnakm]
0

#41 Precis, ska kolla mer med pappa, så återkommer jag! :)

##42 Emelie, hon passar jätte bra som frigåede! :)

Emdbo
0

Ja gör det, skulle vara helt fantastiskt om det skulle gå bra imorgon :D

[Kanintokan]
0

Ninnakm

åh! till stockholm.. Skulle så gärna vilja köpa Edward, och eftersom din pappa kanske åker till stockholm så får jag väll tjata lite på mina föräldrar. Men kommer troligen inte gå, dom har ju redan sagt ett strängt NEJ! ;) Men, tjata ska jag göra

[Kanintokan]
0

Rättelse: Jag ska försöka förhandla, inte tjata på dom ;)

[ninnakm]
0

#44 Kan vi ta någon dag i veckan i stället? Då kan jag följa med också. Mer om honom så är han en riktig favorit bland småbarnen, hur snäll som helst med dem!:)

Emdbo
0

Absolut det går jättebra, har semester nu så är hemma hela veckan :)

[ninnakm]
0

#48 Gud vad bra! :)

Emdbo
0

Har du lite nyare bilder man kan få se också?

[ninnakm]
0

Ja absolut, går till andra datan och laddar upp dom, vänta lite ;)

[ninnakm]
0

Inte så bra bilder, men hoppas de duger!

Emdbo
0

Åh vad fin han är! Ser verkligen fram emot tills han kommer hit :D

Jag tänkte fråga också vilket foder du rekomenderar? Det är det enda jag inte har köpt än.

[ninnakm]
0

#53 Jo jag rekommenderar Mästers eller Edel med Rabbit Royal, eller utan, dock har jag endast stampe just nu, men ska byta Glad

alkemistens
0

Åh vad vacker Kenzo är! Hur gammal är hon och har hon haft ngn kull?

[ninnakm]
0

#55 Ja hon är jätte vacker, hon är 1 år nej vi hade planer på att para henne med en liten rex hane från sstorm här på i fokus, men det blev inte så (för att ta fram vit bö på mini rexarna) så nej hon har inte haft en kull.

alkemistens
0

Jag kan erbjuda henne ett hem. Men inte som innekanin eftersom jag inte tål hö och spån. Men vi har fyra stora(två på 8 kvm) hagar som de dagligen får vistas i. Jag har lite kullar då och då med wienertecknat. Jag har bara hermeliner men har varit sugen på en rex en längre tid nu.

[ninnakm]
0

#57 Det låter jätte bra, nej hon är utekanin nu men det var bara ett förslag. Vart finns du någonstans?

Alone
0

kenzo är super fin! vart skulle det kunna fixas transport?

jag bor i småland. :)

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

[ninnakm]
0

Har släkt där, eller ja min faster har sommarstugan där nu, men det skulle säkert gå att fixa, i Kalmar - kan höra med henne om hon ska dit :)

Alone
0

#60 jag har 3 kaninungar som ska säljas men alla är tingade så går fort sen så måste jag bli av med en hane först,men ska lägga upp han på annons i morgon så fort jagh fotat han. :)

Mvh Järnskogens kaniner

[ninnakm]
0

#61 Pappa sa att han hade för sig att hon sa att hon skulle dit nån gång i september, för att "låsa" stugan, har du nära till kalmar? Vad kan du erbjuda henne? :)

Alone
0

okej. ja det är ju ganska nära.

jag hade tänkt ha henne som kel kanin eller om jag hittar nån passande hane så kanske jag tar någon någon kull :)

jag har stora burar, hade i så fall tänkt att hon skulle bo i den största buren som är 190 cm lång och 50 bredd och 60 hög.alla mina kaniner går ut varje dag om det inte ösregnar dom som inte går i hagen brukar få springa av sig i sele eller hoppas lite :) burarna står i vårt uthus men ska sen flyttas till vårt stall, dom har fri tillgång till friskt hö och sen får dom pellets fast inte fri tillgång, sen varje dag får dom sallad eller morot eller nåt liknade. är väldigt mån om mina älskade vänner :)

Mvh Järnskogens kaniner

[ninnakm]
0

Det låter bra! Hade tänkt ta en kull på henne med en av Sannas liten rexar, men ingen av oss hade plats. Hon är verkligen uunderbar och det gör on att sälja henne, men tror isånna fall att hon får det bra! :)

[aammE]
0

Åh, hade jag haft Major såld så skulle jag inte tveka en sekund på Kenzo frigående med Algot. :/ Sjukt fin är hon verkligen.

Alone
0

#64 jag såg att hon skulle sälja levis nu han hade ju vart super fin pappa :D  man skulle haft båda ;)

Mvh Järnskogens kaniner

[ninnakm]
0

#65 Åh hon och Algot och skulle bli så bra i hop! Skicka hit major, så byter vi! Tungan ute

alkemistens
0

Nej! Nu ser jag att hon eventuellt har fått ett hem! Men om hon mot all förmodan inte skulle flytta till Alone så är jag jätte intresserad. Jag bor i Hudiksvall.

Alone
0

#68 det är inte helt säkert att jag kan köpa henne, måste få min ena hane såld först men jag är ju väldigt intresserad av henne :D

Mvh Järnskogens kaniner

[ninnakm]
0

Haha ja vem av er vill ha henne, någon måste ju tinga henne:)

alkemistens
0

Jag jag jag ;). Det är ju transporten som kanske krånglar lite, men det brukar ju alltid vara någon som åker till och från sthlm. Men det beror ju på om du behöver att hon flyttar så snart som möjligt. För jag kan betala henne nu för på något sett tar hon sig hit.

[ninnakm]
0

Haha okej, vart bor du någonstans?:)

alkemistens
0

Hudiksvall, det ligger i Gävleborg :)

[ninnakm]
0

Min pappa åker dit i bland tror jag, kan höra:)

alkemistens
0

Ja, kolla du!

[ninnakm]
0

Min mormor och morfar åker till Åre på söndag, kan dom ta med sig henne då? (dom stannar alltid på tönnerbro, om du. Et vart det ligger?

alkemistens
0

Ja! Det går alldeles utmärkt det! Hör av dig om tid bara, så ser vi till att vara där:).

Emdbo
0

Hej!

Du vet fortfarande inte riktigt när det kan bli aktuellt med transport till Väsby?

[ninnakm]
0

Jag vet inte exakt, men nån gång den här veckan, kansle jag kan få ditt nummer?:)

[ninnakm]
0

Nu finns det alltså bara Edward kvar att tinga!

alkemistens
0

PM:at dig ninnakm.

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.