våningsbur
Hur är det att ha våningsbur till kanin som säljs lite här och där? Farligt? För marsvin ska man ju inte ha sån bur till. Så jag funderar hur det är med kanin.
Absolut inte farligt, det är ju större och dem flesta har ju det.
Marsvin kan visst det ha våningsbur :)
Men det gäller att ha stor yta både uppe och nere:) Varje del räknas som en skilda ytor, så det måste vara lagligt mått på ovanvåningnen och nedvåningen enskilt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina marsvin har vart i våningsbur ibland, det är inte farligt. Några av våra kaniner har våningsburar och de trivs gott.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv så tycker jag inte att det är något för kanin. =)
Okey. Ja, man ska nog ta och kolla på en sån bur då kanske i framtiden. =)
#4 Varför skulle det inte vara det? :)
Våra kaniner som har våningsburar har dessutom en stor utegård i anslutning till buren. De älskar det! Jag tycker att det passar kaniner helt utmärkt! Det måste ju vara roligare för dem med mer utrymme.
Tänk på att de flesta våningsburar som säljs till kaniner inte har lagliga mått.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#6 vi har oxå så. Pappa har byggt min!! =)
Maja
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Känner att de är mera marklevande eller vad man ska säga. =) Nog att kaniner är det med. Men ja, känns som att det inte är rätt för marsvin. ^^
#7 Jodå. Det kollar jag på.
Fundera på att kolla efter en för inomhusbruk. =)
#9 Då är bland stenar osv i det vilda, dem gömmer sig där.
Men dem är ju på mark hela tiden när dem har våningshus, eftersom det bara är en ramp upp, vet många marsvin som älskar det :)
Jag och min syster har precis köpt en till innebur på blocket som vi idag ska såga upp och använda som "övervåning" till inneburen vi redan har.
Är dock lite rädd för hur vi ska lösa de vassa kanter på den "nya" burens balja då den är uppsågad för rampen…(?)