Kaninångest
Jag har en utekanin sedan några månader tillbaka. Hon är verkligen hel go och inte rädd för nåt verkar det som. Jag gillar hon verkligen men känner att hon förtjänar mycket mer tid än vad jag har att erbjuda. Funderar på att se om hon kan få ett bättre hem hos någon annan, fast är väldigt fäst vid hon och vet inte om jag vill sälja hon. Det känns som att jag skaffade för mycket ansvar när jag skaffade en utekanin. Helst skulle jag vilja att hon fick flytta in, men det går inte då min mamma är allergisk. Plus att jag vet att hon inte precis kommer få mer tid när skolan börjar. Vill hennes bästa, fast vet inte riktigt vad jag ska göra. 
Tvungen att skriva av mig. Svara gärna om du har något att säga om min lilla text. Eller om du är intresserad av hon, det ingår bur, tillbehör med mera om hon säljs. Finns i Norrbotten, mer info ges vid intresse.
/ A
/ A
gud så fin , är intresserad , men bor längst ner i sverige , dvs skåne :/
#1 Det var lite olyckligt, ändrat i texten nu. Skrev lite fel tänkte skriva att hon finns i Norrbotten. Men om du har intresse av hon trots avståndet kan du skicka ett meddelande till mig.
/ A
Du kan inte sätta ut henne på foder så länge? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Kan kolla upp om någon är intresserad av det. :)
/ A
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
är intreserad av att köpa om du säljer vad kostar hon?
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
#5 Skickat ett meddelande till dig, så kan vi prata där istället.
/ A
Jag kan ju säga hur vi har det med vår kanin som ju också bor ute. Jag tycker det är lite tråkigt att hon bor ute eftersom det ju blir mindre människokontakt. Hade hon kunnat bo inne hade hon ju fått springa lös så fort nån var hemma. Nu går inte det pga allergier.
Men kaninen förtjänar ju att få vara med ändå. Så vi har löst det så att hennes bur står ca 1-1,5 meter från ytterdörren. Det betyder att alla som går in och ut i vårt hem passerar hennes bur och med en supersöt kanin så kan man ju inte motstår att stanna och prata med henne. Hon får kanske inte så långa studer av sällskap men hon får desto oftare och förutom av vår familj så av i princip alla som kommer in på vår gård.
Även betesburen står där alla passerar så hon är sällan ensam. Visst hon kanske inte kan springa lös men hon är med iaf. Hon sitter två meter bort när barnen leker med bilar på gården och badar i den lilla plaskpoolen.
Så mitt tips? är att kolla hur du kan ställa buren för att maximera hennes sällskap utan att det för den delen tar mer tid.
Ja självklart så förutom all indirekt sällskap vår kanin får så ägnar vi ju även en hel del tid åt att bara vara med henne.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D