Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 259 ggr
Bobby
0

Bobby och Mimmi

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska jag berätta en väldigt rolig sak! Våra älskade kaniner är helt underbara! Vi har bara en utebur på marken (än så länge) och i den så är Mimmi. Bobby är lös på gräsmattan och går inte många meter från hennes bur. Vår katt Solis är och kollar till dem… Kelar med dem och sedan så går hon! Festligt att han inte sticker! Ropar jag på Bobby så kommer han och hälsar, sedan skuttar han till Mimmis bur igen! På nätterna är det fortfarande kallt så då är de i varsin bur i stallet.

Lotta_A
0

Kan du alltså ha bobby lös på gräsmattan? Och med katten och grejjer. låter riskabelt, men bra att det funkar ;)

Bobby
0

Han går max 3 meter från hennes bur! Katten älskar kaninerna!

Ska skaffa en bur till!

Tina-A
0

Vad spännande :) Det finns flera här inne som haft sina kaniner lösa på tomten, dock självklart under uppsikt. De kan ju fortfarande springa iväg om man inte tittar.

Hehe, de katter som brukar komma hit är rädda för våra kaniner :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bobby
0

Fast jag tror inte att han skulle springa ifrån Mimmi. Han är så orolig när de är i stallet, då hennes bur står under hans. Likadant om han är i uteburen med ben och hon i den på marken… Då är han ledsen.

Katten jagar det mesta men jag tror hon förstår att kaninerna är våra liksom. Kanske att de luktar oss eller något?

Lotta_A
0

Låter ju bra, men man borde fortfarande hålla koll. man vet aldrig. Det kan ju komma en grannkatt eller liknande

Tina-A
0

#5: Det har du ju iof rätt i. Hålla koll på lösa kaniner bör man nog alltid göra :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Vad roligt :)