mygbett?
kan kaniner få myggbett ? :o
Det tror jag nog, hur så? :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#1 , var ute hos kaninerna för nån timme sen , då märkte jag att det kom två myggor på min nya dvv kanin vid ögonen , men jag tog bort dem , så jag undra om man kanske kan göra något åt det ?
föresten , du har cinchillor va ? c:
isåfall har jag en liten fråga.. jag har två chinchillor som bor ute & varje gång dem kommer ut & ser mej så börjar dem låta som ett marsvin (typ) , vad menar dem med det ? är det att dem vill att man ska typ klappa eller ge dem godis ?
Ja kaniner kan få myggbett på t.ex öronen:)
Ang chinchilla kan jag svara på det: Dem tigger godis:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 , okej , finns det nått man kan göra åt det ?
jaha , haha , kunde tro det ;)
#4 Inte mycket. Då myggmedel för människor, hundar eller katt ej ska tas på kaniner
#2 Okej :)
Jag har haft chinchillor, tyvärr inte längre då de lyckades ta sig ut (någon var slarvig när de satte på badkaret som sitter "utanpå" buren) och blev tyvärr dödade av något annat djur :( Men ja, som Frida säger de tigger säkert godis ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
man kan sätt myggnät för burarna så hjälper det då kommer det inte in några mygg dit in i buren :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
Förlåt att jag OT:ar lite, men ha chinchillor ute? Kan man det?
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Det är ju ett problem med myggen på sommaren, en del kaninen blir väldigt myggbitna på just öronen, men ena hane fick stora sår för att han kliade.
#8 Nej inte utomhus ska man inte ha dem, men på golvet inomhus
Man kan ha dem ute lite på sommaren om det ej blåser och det är ganska varmt. Chillor är känsliga för värme.
#8 Tänkte också på det.. Då TS skriver att "jag har två chinchillor som bor ute". Blev bara nyfiken :)
/Jessica
#11 SÅg det med nu att hon hade skrivit att dem bor ute, dock klarar inte chillor det nu när det blir kallare :/
De kanske bor i stall? Vi hade våra (ett tag) i ett mer isolerat rum (tidigare marsvinsrummet numera kaninrummet) och där drar inget :)
// Anka
#7 , smart :o ska prova det ! :)
#13 Ja om det inte blir under, tror det är 10 grader:)