Sökes: Sundsvall - Bollnäs el Söderhamn
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Transporthjälp sökes!
Sundsvall till Bollnäs el Söderhamn. (Gävleborgslän)
När som helst.
En kanin som ska få flytta hem till mig i Bollnäs. Men hon finns i Sundsvall. Så söker lite transporthjälp.
Har redan lagt upp på djurtransport med.
Lite nyfiken, vartifrån kommer kaninen? :)
Kram Emelie och djuren!<3
Det blev ifrån detta ställe: http://ljustadalenskaningard.weebly.com/ iallafall =) Blev kär i den blåa honan. =)
#2 Jaha :) Vad roligt! Min lill tjej kommer därifrån :) Riktigt super mysig tjej :)
Härligt! Åå,, nu längtar man bara ännu mera att få hem henne. =)
Haha :) Är hon rex pälsad? :D
Japp. Det är hon =) Jätte fin är hon. Hon är så lik en frasse som jag hade förr. Så söt så =)
Jag har faktisk oxå en dvv rex drifrån. Hon är gör snäll o lugn!!!
#0 Håller som bäst på att leta transport jag med. Vet en som kommer att åka söderut den 26/8 men vet inte om jag kommer att kunna lämna den tid hon åker förbi (jag jobbar). Men det borde ordna sig med transport på något sätt tycker jag :)
#3 Kul att höra att du är nöjd med "Frallan" :) Hon var mysig här med, men de brukar bli extra mysiga när de flyttar från mamsingen :)
#7 Vad kul att se var Nana hamnade! Har mailat Celine men hon är visst inte så snabb på att svara ;) Har skickat stamtavlan nu, tog lite tid att få fram adressen… Roligt att höra att hon har bra temperament, det har hennes syrra som jag har kvar här också :) Förresten så har jag bott mina första 20 år i Hudiksvall :)
Här är en bild på "Cayenne".
Ljustadalens kaningård
Jo precis. Det är ju inte så långt bort =)
Annars kanske man kan mötas någonstans. Vet inte hur långt det är till Sundsvall. Men ja, Hudiksvall, är det i mitten? kanske kan mötas upp där annars?
#8 Ja hon är så go min lilla gumma va inte meningen att jag skulle ha två dvv men när jag va hos Celine för o hämta Julia o såg Nana så blev jag kär!! Hon o Julia bor tillsammans och trivs jättebra!! Är de till mig du skickat stamtavlan eller är de till Celine? När jag hittade din sida idag så hade jag tänkt att jag skulle skicka ett mejl över att jag hade Nana så du vet vart hon är och att hon mår bra!! :-)
Va fin hon är Cayenne!!
Är du hudik bo i grunden? När flyttade du då?? Du är ju nästan jämngammal med mig..
#9 Hudiksvall skulle nog funka för min del då min pappa och mormor bor där och jag åker dit ibland. Vi har nyss varit dit så jag vet inte när vi ska åka dit igen. Jag kan skicka henne med pappa också (eller mormor) så kan du hämta där när du vill. Fast hon ska nog inte bo där så länge för han är inte direkt någon kaninmänniska…
#10 Jag skickade stamtavlorna till Celiné. Hade inte din adress. Celiné sa att du ville ha en ring så jag skickade med en sån. Men Nana kommer inte gå igenom då hon är alldeles för svagt tecknad, men Celiné ville prova att ställa ut ändå. Vet inte om hon sa det, men stamtavlorna är inte fulla då mamma Twix inte har stamtavla.Skrev in den info jag har.
Jag är Hudikbo i själ och hjärta och är född där (Via) :) Flyttade när jag var ca 21 år (hit till Sundsvall). Har en syster som är född -78.
Ljustadalens kaningård
Okey, vad bra. När kan hon finnas i Hudiksvall? Fredag? Lördag? =)
#12 Jag har hört med pappa när han ska upp hit nästa gång… Återkommer när jag får svar :)
Ljustadalens kaningård
Pappa kommer att åka upp hit på lördag och skulle då kunna ta med Caynne till sig. Så om du kan hämta i Hudik på lördag kväll så funkar det :) Dock bor pappa på landet någon mil norr om stan.
Ljustadalens kaningård
På kvällen kan bli svårt. Tänkte åka med tåg.
Har han möjlighet att lämna av på stationen till mig?
Är lite osäker på det… Men kolla vad det kostar att åka en station längre, dvs till Sundsvall. Kanske inte är sån stor extrakostnad? Eller om du har några kompisar som är sugen att åka till Birsta city (Ikea, Norrlands största köpcentrum) :)
Ljustadalens kaningård
Hur sent tror du att det kan bli på lördag kväll? Den sista tåget går annars 21:23.
Eller ska dom möjligen kanske till Söderhamn något? :D
#17 Jag tror inte att pappa kommer att kunna åka till stationen och lämna kaninen (han är lite motsträvig ;) De ska inte till Söderhamn heller. Men om du skulle åka ända hit med tåget så kan jag lämna när du vill på stationen. Du kan ju kolla vad biljetter skulle kosta. Det är ju inte sååå långt. Alternativt om du betala bensinpengar så kanske någon kompis vill gra en roadtrip till Sundsvall?
Annars kan vi lösa det på något annat sätt, men jag förstår att du vill ha hem henne nuuu :)
Ljustadalens kaningård
Ja, då blir det där på lördag kväll väldigt svårt. Men kolla runt. Men får nog då bli tåg till Sundsvall =) men ska kolla runt lite mera. =)
Va inte så farligt.
Hur mycket kan bensin tro kosta?
#22 Beror på vilken bil det är, dvs bensinförbrukning. Om du känner någon med en dieselbil så är de väldigt billiga i drift :) Annars så lät ju förslaget med ett dagskort på x-trafik jättebra!
Ljustadalens kaningård
Vart mer exakt kan hon finnas på lördag kväll om den skulle åka med din pappa? Ingen möjlighet alls att den kan komma in till hudik city typ?
Hej hej! Det ska vara marknad nu i helgen typ i Sundsvall området. Om du kan ta kaninen till den marknaden på söndagen innan marknaden stänger (innan 17.00 som jag tror marknaden stänger) så har jag transporthjälp där! Farmor och farfar står där på marknaden och säljer. Men måste då ha transportbur till kaninen, om det går? Farmor var orolig att kaninen skulle skita ner husbilen. Och dom har redan åkt mot det hållet, så jag hann inte skicka med någon. :/
Men då är det så att det inte är jag som ska ha kaninen, som jag har sagt till dom. Utan en tjej i Bollnäs som ska ha kaninen. Annars skulle dom nog inte ha hjälpt om jag sa att hon var till mig. Då en del utav släkten är inte så förtjust i att jag har djur. =)
Jag kan lämna deran tel nummer till dig genom mejlen så att du kan ha kontakt med dom, om du kan? Vore toppen isåfall. Osso kan jag ge ditt nummer till dom kanske.
Kan nämna nu att dom säljer chips, naturgodis, och marknadsgodis. =)
Och vad för underlat använder du till henne i buren? Och vad för mat får hon? =)
#26 Ok, vad bra att du hittat transport :) Tror nog att vi kan åka till marknaden, då kan min son få åka lite karusell ;)
Jag tror att du har fått mitt telefonnummer i ett mail, så du kan ge dem det, det är ok :) Skicka gärna deras så kan jag höra av mig till dem då. Transportbur vet jag inte hur det ska lösas… Jag har ingen över som jag kan skicka med, men ett alternativ är att jag skickar henne i en klappbox med galler över, men det kan bli lite skräpigt. Eller så sätter du in pengar och så köper jag en bur (om du behöver en extra?).
Jag har spån som underlag, med Stalosan under. Sen lite hö över (istället för halm). Hon får en blandning av Versele laga Cuni Pro, Oxbow och Rabbit Royal. Sen lite extra solrosfrön för E-vitaminets skull. Men jag skickar med lite pellets som övergångsfoder så att du kan byta till det du vill ha.
Ljustadalens kaningård
Det låter som en bra ide. =)
Okey, ska leta fram nummret då. =) Osso skickar jag deras.
Jag får pengar imorrn så skulle kunna föra över då. Hur mycket pengar skulle du behöva för transportbox? osso ska du ha resten utav pengarna med för henne med som jag sänger över imorrn. =)
Och all den maten finns på granngården? Får ta och åka dit på lördag eller måndag och kolla lite då på mat. =) Men bra att du skickar med lite övergångsmat. Finns det någon mat som du kan tipsa och som man kan bara ge den sorten och inte flera olika. För att jag kan tänka mig att de kommer i stora säckar med, och det hinner bli gammalt innan hon har ätit upp allt. =) Men lite extra som solrosfrön och sånt är inga problem. Som tur är så har man en far som är zoolog, men tråkigt nog så har han mest bara fisk, så han har inte så mycket för smådjur. :)
Ger du henne viss portion per dag/tid eller låter du maten stå framme hela tiden?
Ska fixa lite hö senare och spån, om inte imorrn. Regnar här och har även åskat lite.
Spännande detta! Man känner sig så ivrig. Fast man har haft kaniner hur många gånger som helst i livet så känner man sig ändå som en nybörjare och som ett barn på julafton. =)
stalosan, är det något speciellt med det? :)
Funkar kaninpelletsen som kommer ifrån imazoo? kommer inte ihåg vad det heter riktigt.
Den billigaste transportburen som jag hittade här på nätet är den från Biltema. 149 kr. http://www.biltema.se/sv/Hem/Husdjur-tillbehor/Katt/Transportbur/
Vet att ÖoB också har men hittade ingen prisuppgift på nätet. Men om du tycker att 149 kr är ok så kan jag köpa en imorgon? Hittar jag någon billigare så kan jag sätta in pengarna som blir över till dig.
Tyvärr finns inget av kaninfodren som jag använder på Granngården. Jag skulle rekommendera Rabbit Royal som finns att köpa på Gnagarbodens nätbutik. http://webshop.gnagarboden.se/kanin/foder-c-203-1.aspx
Känner inte till fodret som finns på Imazoo, men har inte hört att någon uppfödare använder det. Gnagarblandningar ska man oxå hålla sig borta från, men det vet du nog :)
Hon får ca 1 - 1½ dl pellets just nu. Men då är det inkl Rabbit Royal som man ger lite mer av. Ungdjur som växer brukar jag ge lite mer än de vuxna.
Stalosan använder jag inne i burarna då det tar bort ammoniakdoft ganska bra och gör buren torrare och fräschare. Finns på Granngården. Det är ju inget som man måste ha, men jag som har 13 burar inomhus i mitt kaninrum vill ha det så fräscht som möjligt ;)
Skicka gärna ett mail med telefonnummer till din farmor/farfar.
Ljustadalens kaningård
Jag tror inte att jag har fått ditt nummer eller jag som inte hittar den… Tror du att du kan skicka den igen? =)
Ska genast kolla in den sidan. =)
Nu har jag beställt Rabbit Royal (2x3kg) osso en liten godis påse "Naturens äppelträd". :)