Bitchigt
Undra varför det så ofta blir så bitchigt och otrevlig stämning i djurforum? Och näsan i vädret, jag vet bäst attityd, tjaffsigt osv. ^_^
haha instämmer sannerligen!
Blir ofta en tråkig stämning, men så är det tyvärr ibland.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
håller med…:(
Kram /Tess
Håller också med :/
Den bitterljuva djurvärlden…. x')
Så är det på de flesta forum, även icke djurrelaterade forum. Blir antagligen så när det är olika åldrar, med olika erfarenheter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
så är det lätt att det känns när folk skriver och inte hör "toner" :)
men visst finns de dom soom försöker rätta folk osv ^^
men så kommer de tyvärr alltid att vara på alla forum ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Nog att det är så på alla forum. Men varför inte arbeta tillsammans till ett trevligare forum? Tänka sig för innan man skriver, läsa sitt inlägg några gånger innan man postar, och formulera så att det låter trevligt. Även om man inte hör toner så kan man formulera så att det låter trevligt och mindre trevligt.
Och visst är det folk i olika åldrar och kunskap, men alla blir äldre och alla föds inte proffs. Många som är unga & många som är nya, pga det så tycker jag inte att det är rätt att klanka ner. Man kan ge information vänligt och informera vänligt. Utan påhopp, ha näsan i vädret och klanka ner. Man kan ändå inte tvinga folk. Sunt förnuft. Är ju inte så svårt? =)
Om man inte kan skriva trevligt så ska man ju inte skriva något heller, då drar det bara ner stämningen och förstör för andra.
fast jag tycker inte att det är så på forum som inte är djurrelaterade ^^
djurfolk är så himla måna om att ha rätt och kunna mest och gör allt för att folk inte ska ha något att klaga på när det gäller ens egna djur. det är en känslig värld och man kan bli anmäld för en himla massa saker, så för att skydda sig så måste man utmärka sig från mängden och "bli någon". Så tänker jag att allt är iaf =P
ser väldigt många både här och på andra djurforum som är besserwissers och kommenterar helt oväsentliga saker bara för att ha nåt att påpeka och visa att man är bättre - rent undermedvetet. utan att tänka på det så tror jag att många vill va den där som alla ser upp till, den där som kan allt, som ingen tvivlar på. Det roliga är bara att det sällan händer om folk ser igenom en och börjar störa sig på personens attityd eller kommentarer x)
#7 Det har du rätt i. Men det är så (främst på djurforum) att många ger sig inte, utan dem ska verkligen ha rätt och man "ska" sköta en kanin t.ex på rätt sätt osv. Då blir oftast folk sura osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ser det även på ickedjur-relaterade forum med. Men just vad gäller djur så tror jag att det föreligger en viss stolthet i stil med jag-vet-mest-om-kaniner och eftersom att det oftast finns olika sätt att ta väl hand om djur så krockar olika erfarenheter, vilket bidrar till irritation. Våra djur är våra älsklingar, och då kan det bli väldigt känsligt.
Det är känsligare att bli kritiserad för hur du sköter din pälskling än för hur du kombinerade färgerna i ditt senaste scrapbook-album liksom. 
#10 Tycker precis som du! :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Men sen är det ju också så att många tar för illa vid sig om någon ger råd eller kommenterar något. Det tycker ja dock är lite konstigt för man gör ju precis som man vill med sina djur. Vad någon än säger över internet så är det inget man behöver lyssna på och lyda. Tycker att folk hakar upp sig för mycket på om någon kommenterar nåt som man inte tycker passar. Så ansvaret ligger väl inte bara på den som kommenterar utan på den som känner sig träffad också, om man bara släpper saker lättare så blir det inga otrevliga diskussioner.
Puttar upp denna igen och hoppas att folk kan ibland tänka sig för innan de skriver.
Lite smått tröttsamt med kaxiga "vet allt och bäst"-beteende, och tjaffsiga inlägg.
Alla är nybörjare och alla lär sig allt eftersom. Så är livet!
Plus att det är så många här i olika åldrar och många som är mycket yngre. Tänk er för! Kaxigt uppkäftigt fjortis beteende kommer man ingen vart med.
# 13 Håller med!
Något som är väldigt synd då folk lämnar otrevliga och taskiga är att till slut slutar folk be om råd och komma med sina frågor hit. Då kan(i värsta fall) kaninerna(och andra djur försåss) bli lidande för att man inte vågar be om hjälp p.g.a risken att bli påhoppad.
Detta är en mycket bra tråd 
Exakt. Håller med. De frågar och ber om hjälp för att de vill djurets bästa, och det är bra nog. Och då ska man ge tillbaka vänlig bemötande och med information. Och inget annat.
Och jag tycker också att ALLA behöver INTE tjata om en och samma sak flera gånger om. Om en skriver det så skriver 10 st till. Varför? Tror att hon kan läsa och läste det första. Som ett exempel.
Otrevligheter skrämmer bort folk, vart ska då de vända med sina frågor för att kunna hjälpa sitt djur?
Instämmer!:/
Kan tänka mig att det inte är trevligt att få höra att man inte borde få ha kanin bara för att man har långt till veterinären, inte vet vilket märke man ska köpa på sitt foder eller är osäker på om kaninen är dräktig eller skendräktig
#17 Det där är något jag tänkt på mycket! Man behöver inte vara proffs för att ha kanin. Det enda man behöver veta är väl att den ska ha hö, vatten och ev pellets. Och såklart kärlek&motion!:)
# 18 Ja precis, så längen kaninen mår bra är det ju det viktigaste 
#19 Ja, sedan spelar det ingen roll om du inte vet exakt vilken sorts sele kaninen behöver, eller alla kaninfärger! ;)
Precis, bara man vill kaninens bästa och försöker så gott man kan och håller den frisk så är det de viktigaste :)
Håller med! En sak jag ät iite smått trött på är när folk "tjafsar" i trådar istället för att t ex hjälpa personen itråden.
Det är lite konstigt att det oftast blir så tyvärr..
:)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#22 Antagligen vill många känna sig störst bäst och mest kunnig. Och då blir dom kaxiga. Typiskt äldre tjejer i tonåren som blir kaxiga och ska jäklas med yngre som inte vet allt för mkt.
Men jag brukar även tänka så här; "Stor i munnen, liten på jorden"
Hej! Jag har skumläst tråden, håller med och har en hypotes till varför förutom att folk inte ser ton online.
Jag har sett att många av de jag slumpmässigt kollar profilsidor för är i tonåren, och då menar jag inte övre delen. Det har såklart en stor inverkan på generell hållning. Med detta menar jag absolut inte att alla "ni" tonåringar är sådana. ;) Snarast menar jag att det av många skäl är vanligt att det blir en del attityd hos vissa i de åren… och det gäller säkert för folk över tjugo också. En person som "vet-bäst" vill ju ofta gärna säga det, oavsett reaktioner.
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom
#23 Håller med. Många av oss har väl gått igenom en "kan allt", "vet allt" period i livet… Ödmjukhet kommer ju oftast med åldern. Då när man ger sig ut i den stora vida världen och upptäcker att allt faktiskt inte är så svart o vitt som man tidigare trodde.
Men just därför får man väl ha lite överseende och inte ta åt sig så mycke av dessa dryga kommentarer som vissa spottar ur sig. Ignorera eller säga ifrån på ett konstrutivt sätt är väl det enda man kan göra.
För på de här forumet kan man väl inte anmäla "olämpliga inlägg" som man kan göra på andra forum?
#23 #25 bra skrivet!
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#27 okej tack för förklaringen! Varför har ni valt att göra så? Har den funktionen möjligtvis varit gratis förut men missbrukats och därför nu enbart är tillgänglig för betalande medlemmar?
Och de som är Medarbetare får Insider gratis.
What doesn't kill you makes you stronger.