Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 905 ggr
Naiz
0

Här är han :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min nya kanin jag köpte idag :)

Har letat efter kanin ett tag nu och tänkte åka o kolla på några nästa vecka. Men idag när vi va på loppis hittade jag denna underbara kille :)

Visste att dom hade kaniner dit vi skulle. Och så tittade jag för skojs skull, som man alltid gör :p Sen frågade hon va jag va intresserad av för kanin, en vuxen ville jag ha. "Vi har ju dom här (bebisar, som för övrigt va sååå söta ^^) sen den beiga killen där"
Och jag som fastnade vid honom när jag tittade. Så honom blev det! Det va väl snarare han som valde mej :)

Så kan det gå o skaffa kanin, det blir inte alltid som man tänkt (då jag va ute efter en hona med ståndöron). Men det blir alltid som det va menat :)

ppyysseenn
0

awe, vilken sötnos :)

//Alma

Min (påbörjade) kaninuppfödning, ta en titt vettja! :) ---->

Pysens kaniner

Saeasco
0

Åh så söt och snosig! <3

Är han beige enligt genkoden eller kallades han beige för att han såg beige ut, vet du det?

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Naiz
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1 ja visst är han ^^

#2 du det har jag ingen aning om. Antar att det är för att han ser beige ut. Hon jag köpte kaninen av var väl inte den seriösaste jag träffat.. Har inga papper eller så.

Fridaaaa
0

Naw riktigt söt!
Ibland blir det inte riktigt som man har tänkt sig.
Jag hade tänkt att min nästa kanin skulle bli en holländsk kanin, men sedan fick mamma en kull lejonhuvade kanin ungar på sin hona, och blev bara fast för ena:P Sa liksom bara "klick" :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Naiz
0

#4 Ja men det är det som är så härligt med djur oxå :) Det är inte alltid man får som man vill. Ibland klamrar dom sej fast och vägrar släppa taget :p Då har man liksom inget val :)

Fridaaaa
0

#5 Precis Flört

dermot
0

En sån snygging!

Ungefär som när jag skulle skaffa vovve. Hade tänkt mig en Cheesapeak Bay Retriever eller en Shetland Sheepdog, men det blev minsann en riktig vägkorsning! En Labrador/Tysk Jaktterrier/Lanca Shireheelerblanding flyttade hem till oss den 13 februari i år. En sån go tös hon är!

Men gud vad fin din kanin är! :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Naiz
0

#7 tack tack ^^   Hehe ja så det kan gå :)

Fridaaaa
0

#7 Hur ser är Lanca Shireheeler ut? Aldrig hört talas om :P

dermot
0

#9 Här är en länk med bilder :) dock liknar min Ella mer som en mini-labrador :)

http://www.google.se/search?hl=sv&q=lanca%20shire%20heeler&gs_sm=c&gs_upl=3457l4867l0l6637l7l6l0l0l0l0l275l1039l0.4.2l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&biw=1280&bih=677&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi

Här är en bild på min vovvsing! *Ursäktar att jag snor tråden här!*

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Fridaaaa
0

#10 Aha vad söta! Aldrig sett en sådan. Är väldigt hundintresserad, så tar åt mig som en Svamp? allt som har med hundar att göra.
Jättesöt din tjej är, labben syns ;)

dermot
0

#11 Ja visst är dem! När vi skulle åka och kolla på henne visste inte jag heller hur de såg ut, men hon berättade lite om rasen :) Pappan var blandning mellan LSH och Tysk jaktterrier och mamman labrador/jaktlabrador, så hon är 50% jakt, 25% vallhund och 25% sällskap om man räknar så :) Men hon är otroligt duktig på att spåra! Har letat upp räven åt oss ;)

Tack!

// Anka

Fridaaaa
0

#12 Okej :) Låter ju bra det ;)

Naiz
0

Brev fara, så lätt hänt att man halkar in på annat :) Jättesöt vovve :) Usch vad tråkigt det är att jobba när man vet att lilla kaninen sitter hemma. Vill bara hem o mysa med honom ^^ hunden har jag ju med mej på jobbet. Och han börjar redan söka mera kontakt med mej, tror han är lite avis :p

[Cameliont]
0

Ha ha, vad roligt att köpa kanin på loppis!

Naiz
0

#15 jag kanske uttryckte mej lite fel där.. :p Dom som ägde gården har kaniner till salu. Kaninierna såldes alltså inte på loppisen utan hon hade lagt ut annons på blocket jag sett :) 
Men hon som sålde brydde sej inte vart kaninerna hamnade :/

Naiz
0

En till bild på skönheten :)

[Momiji]
0

Jättesöt kanin Glad

Naiz
0

#18 tack Skrattande

Naiz
0

Bästa bilden på dom två hittills :)