Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 465 ggr
Nicolina
0

(S) Vit blåögd dvv hona

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har en jättesöt liten hona här hemma som gärna vill flytta till ett hem där hon får bo resten av sitt liv! Ej till Avel utan endast varaktiga kelhem är av intresse för henne.

Hon är en hittekanin från Polisen, lämnad till Viltjouren där jag sen fick syn på henne. Hon var väldigt mager med tunn päls. Vad som hänt henne vet ingen, utsläppt i naturen eller kanske rymt? Vet heller inte hur gammal hon är men en vän som är duktig på kaniner gissar på att hon är under eller runt året gammal så alltså en ung tjej. Hon har lite man runt öronen men ser ut som en renrasig dvärgvädur i övrigt. Finns heller ingen öronmärkning som kan härleda varifrån hon kommer.

Hon är väldigt snäll och trevlig, uppenbarligen välhanterad! Lite blyg i början men efter ett par dagar så är hon nyfiken och glad.
Inga problem att klippa klor eller ta bort skräp i ögonen, hon är blixtstilla. Går att lyfta utan problem och ha på rygg för tex. kloklipp. Helt enkelt en supertrevlig hona! 

Hon bor just nu ihop med en annan mager hona som jag också tog hem från Viltjouren, och det fungerar alldeles utmärkt. Så det blir säkert inga problem att sätta ihop henne med en annan kanin. Hon bor utomhus för tillfället.

Anledningen till att jag inte behåller henne är för att jag bara tog hem henne över sommaren för att hon ska få en chans att äta upp sig och må bra igen, men det var aldrig meningen att jag skulle behålla henne och nu är det dags att leta nytt hem då hon mår alldeles utmärkt idag!

Hon finns i Stockholm, Ekerö.
sjolander-90@hotmail.com
076-212 81 27

Nicolina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på henne som jag tog igår kväll, hon har som sagt blå ögon o inte röda utan det är blixten Glad

Nicolina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en bild till på henne

Nicolina
0

Ingen som är intresserad av att ge denna mysiga hona ett nytt hem?
Hon är verkligen genomgosig, skulle passa toppen även som barnkanin bara det är lugna och försiktiga barn då hon är lite blyg i början som sagt Skrattande

Glömde skriva i annonsen ovan såg jag att hon skänkes bort, hemmet är det viktigaste!