Hur vet man?
Hur vet man att en hankanin är kastrerad utan att be en vetärinär om hjälp? :D

Pungkulorna är borta.
Vet jag väl men jag kan inte se det eftersom min kanin hatar mig och springer och gömmer sig så fort han ser mig.

#2 Ja men det finns inget annat sätt att kolla. Du måste väl ändå ta upp honom nån gång i alla fall..
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 du kanske ska börja umgås mer med din kanin och få honom att lita på dej
så kommer ni kunna ha mer roligt tillsammans, än att han bara är rädd?
2# ,man måste ju kolla till kaninen varje dag, om den tex, har ett sår, ont, osv…
haha, men va trodde du att nånskulle svara? Att det syns på öronen?
#6 hahahhaha
Det gör jag men han sprattlar bara. Jag kan hålla i honom. Men så fort jag ska röra honom eler flyttar mina händer sprattlar han iväg igen.
Jag försöker umgås med honom men han blir bara mer rädd.
Vi vill inte se några dumma/spydiga kommentarer tack! /Medarbetare
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Har du köpt honom som kastrat och tror att de ljög eller varför frågar du? Kastrerade hanar brukar lukta mindre än fertila hanar och vara lite lugnare och gosigare, mer noga med rumsrenheten också.
Men du får allt kolla i "rumpan" på honom.
Vart bor du TS? Om du bor runt Stockholmstrakten kan jag möjligtvis komma och kolla om han är kastrerad eller inte.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#11 Jag bor på Gotland (: Men jag tror han är kastrerad. #10 Vi fick han nästan gratis och jag var inte med o köpte han heller så jag vet inte. Jag undrar bara för att min kompis kanske ska få kaninungar och jag skulle vilja ha en hona, och dem skulle kunna gå i samma bur. Eftersom jag inte har någon annan bur.

Men dom du fick honom av måste väl veta om han är kastrerad, så det är väl bara att fråga.
#8 Det går med lite tid och tålamod att få dom flesta kaniner tama och lugna;)
PS: Läs min tråd om kaniner som sprattlar, det kanske kan hjälpa!:)
*gilla*
TS, du får väl se till att kolla, det är viktigt att kolla så kaninen är hel och frisk! Så träna att hålla och lägga på rygg med mera! Det är du skyldig kaninen! Och tycker det var en ganska dum komentar i #2 om du bara skriver "hur vet men att kaninen är kastrerad" då kan ju inte vi lista ut att det är för att du inte kan ta i din kanin som du inte vet. Det är klart man skriver att det är som #1 skrev.
Har man kanin så måste man kunna kolla igenom den för att se att den mår bra!
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
Om du vill ha en kanin till så tycker jag absolut att du ska umgås mycket men den du har så han blir tam först, vänja honom vid att du pysslar och klipper mm som Linnea #15 säger.
Två kaniner är dubbelt så mycket "arbete" och då måste du veta att du klarar av att ta hand om en kanin först.
Släpp absolut inte ihop honom med en hona om du inte först kollat ifall han är kastrerad eller ej! Då kan du helt plötsligt stå där med 10 kaniner som du inte vet hur du ska hantera och ta hand om.