Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 386 ggr
Mandarin
0

Ny här

Hej jag är ny här och jag blev medlem för jag måste fråga en sak.

Min kaninhona ska antagligen få ungar snart och det är första kullen och jag är jättenervös. Vad ska jag tänka på? Kan honan dö?

Tina-A
0

Hej!! Välkommen :)

Det du ska tänka på är, ja, allt. Honan kan dö, alla ungar kan dö. Du borde läst på massa om Avel innan..

Vi har en del artiklar du kan läsa här på sidan, gör det!

Kaninungarna ska få lugn och ro och försök att inte stressa mamman, hon kan då försöka skydda dom genom att bita ihjäl dom.. Titta försiktigt till ungarna då och då för att se om någon dött, och plocka bort dom döda. När ungarna är ca 2 veckor kommer dom hoppa ut ur huset och börja äta torrfoder.. Dom diar tills dom är 6 veckor så man kan inte skilja dom från mamman innan det..

När dom hoppar ut ur huset, när dom är 2 veckor, har dom mycket päls och de flesta har öppnat ögonen helt. Då kan du hålla på med dom fritt fram!! Men innan dess ska du helst låta honan sköta det själv.

Lycka till

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KajsaM
0

Hej och Välkommen!

Kan du något om kaninavel? Inte illa menat! :) Var kullen planerad? :) Läs våra artiklar :)

[Niike]
0

Varmt välkommen, hoppas du ska trivas!:)

Kajsa-Lisa
0

Hoppas att du trivs

ciss
0

Välkommen hit!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

huldisen
0

Välkommen ^^  Läs nå artiklar som finns här , och så finns det artiklar på www.zoonen.com  . OCh så kan du ju googla

Lotta_A
0

Välkommen