Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 891 ggr
Majsan1973
0

Att få han rumsren

Har en Lajonhuvad på 7v.

Har satt in en låda i buren i hopp om att han ska lära sig gå på den.

När han kissat i ett hörn, ska jag ställa lådan där eller ska jag låta den stå på ett & samma ställe?

Hur har ni gjort?

Marie & Mozart

Majsan1973
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*Lejonhuvad ska det ju va =0)

Marie & Mozart

Lusthan
0

Jag har min belgiska jätte frigående i köket. Ställde in en kattlåda där med alspån i och han går i den för det mesta. Jag har torkat lite kiss nu när han satt sig utanför hölådan. Annars så kissar och bajsar han ganska bra i lådan. Han har bott här sen i Lördags och det går väldigt bra. Inga kluttar i resten av lägenheten heller när jag släpper han lös på nedervåningen. Ibland så sätter jag han på lådan när han inte varit där på ett tag och det fungerar det också. Ska han gå fritt i hela lägenheten så kommer jag få köpa fler lådor tror jag dock.

Körsbär
0

1# & 2# Vad köpte ni era "toa-lådor" till er/a kanin/er, jag letar nämligen efter en sådan just nu (ska också lära min kanin det)! ;)

Majsan1973
0

Jag köpte en hörntoalett i djuraffären

Marie & Mozart

Inspiration
0

Köper vanliga kattlådor på djuraffär eller teddytassen.se :)

Lurvas11
0

Pröva att skyffla i kisset i toaletten, så att han känner lukten och kanske vill gå dit.

Jag ställde lådan i ett hörn, sen började min kanin använda den utan att jag behövde visa honom den! Glad

Hälsningar Lurvas11Glad

Bamse 08
0

Kattlåda skulle jag redomenderaGlad

What doesn't kill you makes you stronger.

Majsan1973
0

Jag har lagt i hans kiss i lådan…Men vi kör på i hopp om att han kommer gå på lådan

Marie & Mozart

CaptainBunchie
0

Se i vilket hörn kaninen kissar, ställ sedan lådan där. Plus om man lägger i kiss från kaninen eller så :P

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Lusthan
0

Jag har köpt en vanlig kattlåda på djuraffären och en billig ifrån Rusta. Kan finnas i större mataffärer och på ÖoB också.

Majsan1973
0

Alltså, jag blir tokig =0) Han hittar ju alltid ett nytt ställe att pinka på i buren…Ibland i lådan, men oftast i ett hörn. Och jag flyttar på lådan, ja då tar han ett annat hörn…

Ska jag fortsätta flytta lådan eller ska jag låta den stå på samma ställe?

Marie & Mozart

[myran96]
0

låt den stå på samma ställe nu :) och så lägger du i pluttarna där också

Majsan1973
0

Nu har jag låtit lådan stå på samma ställe. Jag har lagt i pinket & hans kluttar i lådan.
Men han pinkar ju antingen inne i hans hus, eller precis bredvid lådan.
Lilla skrutt-kaninen =0)

Marie & Mozart