Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1930 ggr
[vretenskaniner]
0

Kallasfalt?

Är det bra att lacka på golvet i burar? :)
Om inte, vad är annars bra och rätt så okej pris?

niklin
0

Det är många som använder det trots att det inte är tänkt till det och det är väl mest pga snålhet skulle jag tro då det kostar lite mindre än riktiga produkter.

Det finns en lack som är framtagen för just sådan användning som är lätt att använda, dryg och ger bra resultat. Det heter Ladugårdslack och finns bl.a att köpa på Granngården. Kostar dock lite mer än vanlig kallasfalt…

Info om Ladugårdslack

[vretenskaniner]
0

#1 Okej, tack så mkt!

Noa-Nisse
0

tror nog inte det handlar om "snålhet" som du säger. utan vad man tycker är snyggt. själv tycker jag det är snyggt med kallasvalt i buren. dock har jag det inte själv, utan vanlig utomhusfärg.

Medarbetare på Hundar.ifokus

niklin
0

#3: Kallasfalt är svart och klibbigt och billigt, Ladugårdslack är svart klibbfritt och något dyrare…  Det "snygga" ligger väl i att det är svart? Isåfall ser det ju lika snyggt ut… :)

Noa-Nisse
0

#4. då ser jag inga som helst tvivel till att jag skulle välja det dyrare ifall det bara är klibbigheten som det är skillnad på? eftersom man ändå inte stoppar in kaninen innan det torkat. :P men man tycker olika!

Medarbetare på Hundar.ifokus

[vretenskaniner]
0

#4 Hur lång tid tar det innan det är tort? :)

niklin
0

#5: Nja det är ju inte bara klibbigheten som skiljer. Ladugårdslacken är gjord för att klara av gödsel och urin och klarar högtryckstvätt osv som inte kallasfalten klarar…

Kallasfalt klibbar läääänge och det kan ta flera veckor innan man upplever det som torrt och klibbfritt, men sen kan det börja klibba igen om det blir för varmt eller om man skrapar osv…

#6: Det står i infolänken i inlägg 1, men det är klibbfritt efter några timmar och sen helt torrt efter något dygn om det fått torka på rätt sätt.

Fornuddens
0

Drar upp en extremt gammal tråd för att kolla om det är någon som har koll på vad ladugårdslack ligger på i pris på ett ungefär?

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.