Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1427 ggr
zezagena
0

Tips på sitthylla i innebur

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har någon "gjort" en fiffig sitthylla ( som sitter fast/monteras), i innebur, vilandes på plasten eller.. nåt annat knep..? är tyvärr själv ej spec praktiskt lagd..

Vill inte ha sån där färdig i plast ( tycker de läbbiga o hala men säkert praktiska), utan en rejält bred över hela kortsidan, har trä hemma i olika former, ex obehandlad björk o värmebehandlat trä (heatwood)..

Lillhems Kaniner
0

Ta en planka och skjuv in mellan gallren så blir det en hylla :)

zezagena
0

Jaha Glad halkar inte den omkring ? o en planka ganska smal..  tror mina brädor för tjocka dessutom..

Fridaaaa
0

#2 Finns ju massor av olika "plankor":) 
Annars kan man göra det som ett "bord", man sätter 4 ben under en träskiva:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zezagena
0

Jovisst, bra använda det jag har hemma av bara.. Flört

nu är jag påg, blir trol en i massiv björk mått 69 x 30 cm med ev skruvar/krokar i kortändorna =)

Bruden-Mbuti
0

satte in i utomhusburen en vit hörnhylla från ikeas badrumsavdelning.

den har en liten kant. tyvär är den trådig alltså med luft emellan. la en bit hård kartong på så att han inte trampar igenom.

stor å bra hylla till en liten lejon. billig också bara 19kr.

köpte också till den lilla hyllan/korg för att ha hö i.

hörnhyllan skulle lätt kunna skruvas fast i gallret i en innebur.

zezagena
0

#5 låter fiffigt, Ikea har en del smått o gott, själv köpt hösäckar- =påshållarna nyligen Flört

Fått dit en super sitthylla nu, satte sladdhållarkrokar i kortändorna som hakade i gallret så den sitterstadigt, går oxå flytta upp/ner Skrattande

Kaneli
0

#6 Du är duktig du, rena MacGyver… Flört

http://chagallskaniner.weebly.com

Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur

zezagena
0

ibland kan det gnistra till även hos mej vetdu Skrattande o då går det snabbt..

Naiz
0

kan du inte slänga upp en bild? :)

monzun
0

#5 Kan du inte länka till dem grejerna från Ikea?

zezagena
0

Kanske imorrn el framöver Flört

Kiyona
0

Enklast ät attt du tar tre bitar av valfri bräda med tjocklek nog att kunna skruva/spika i. 2st som ben 40cm och 1st som själva hyllan cirka 50 beroende på storlek på bur. Roliga med denna är att du får en grotta också den kan ännu enklare byggas med 2 reglar som ben, blir mer hållbart, lättare att montera hyllplanen och i reglarna finns det möjlighet för bla borra ett litethål och gömma mat på olika höjder, fästa märlor/krampor att sätta fast för att kunna dekorera med goda grenar stående istället för liggande.

Själv brukar jag tänka kattträd när jag bygger hyllor. 1 hylla skall ha alla funktionerna, mys, bus, sysselsättning och klurigheter.

Synd att jag inte lagt upp alla mina idér / ritningar och bilder på allt jag gjort försöker göra det nu när jag har en hemsida så har en hel hög med material som kommer att komma upp på hemsidan inom sin tid.

Har ju råttor så jag bygger och syr det mesta lite varje dag men har fast bygg tid 1ggr veckan då jag gör rent i burarna och släger(eller tvättar/gör rent det som går att spara) allt som inte är gjort i plast.

Allt funkar :D Låt kreativiteten flöda….

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **