Billiga kaninburar?
Jag bygger burar för glatta livet, men de räcker ändå inte till… Är det någon som vet var det finns billiga inneburar att köpa? Om någon affär/kedja har rea menar jag. Är främst ute efter 120-burar. Eller är det kanske någon här som säljer och skulle kunna ge mig ett bra pris på 8-10 stycken?
kolla blocket om du inte redan gjort det =)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Djurmagasinet som finns i bl.a Kalmar) har billiga har jag för mig, 350-450kr för en 120 tror jag, har även en som är ca 150*70 som kostade ett par hundralappar till. (kan kolla åt dig nästa gång vi är i kalmar om du vill)
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Ja, jag vet att Djurmagazinet brukar ha billiga kaninburar såhär års. Kollade på hemsidan, men inte hade de några erbjudanden där inte… Äh, jag ringer och frågar! Tack!
Nu har jag ringt Djurmagazinet (869:- eller liknande, dyra alltså…) och Arken (598:-). Vet att jag köpte förra året för 349, men det var ju verkligen fynd. Billigare än begagnat! Jag letar vidare!

Var hittade du så billiga förra året?
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
Djurmagazinet. Förrförra året också, på sommaren. Så jag hade ju hoppats att det var ett återkommande sommarerbjudande
.

Var runt idag och letade inneburar: väldigt dyra på Grizzly och Arken (över 800 kr), billigare på Hornbach (450 kr för en 100x50 och 650 kr för en 120). Ingen rea någonstans tyvärr…
http://chagallskaniner.weebly.com
Hobbyuppfödning av satinrex- och rexdvärgvädur
Nu vet jag dock inte vart du bor men Hornbauch(stavning) vet jag har billiga burar. Finns nere i malmö. Fler ställen vet jag tyvärr inte :3
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Synd att det ska vara inneburar, uteburar kan man ju bygga superbilligt. Våran tex kostade 200 kr i materialkostnad (120x60x60). Den är byggd av gamla lastpallar och dessa kan man ju få gratis överallt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#8 hornbach finns typ i hela sverige
Men det kanske är lite lättare så vi kan hjälpa dig om vi vet på ett ungefärg
What doesn't kill you makes you stronger.
Jag bor i Östergötland. Närmaste större stad är Linköping!
Hm, Hornbach… Är inte det ett byggvaruhus? Hittar inget om jag söker på kaninbur på deras hemsida i alla fall. Och de finns bara i Stocholm, Göteborg och Malmö!
#12; Iaf i Malmö har de en stor djuravdelning med både inne och uteburar. Vattenflaskor och allt som man behöver till sina kaniner. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Då ska jag titta in där när jag passerar Stockholm nästa helg. Tack för tipset!
Tass
Vet inte HUR billigt du söker men Gnagarboden har väldigt rymliga burar iaf :)
Gnagarboden känns väldigt seriösa. Gillar att 120-buren kallas LILLA kaninburen
.
Kul att du tycker de! Maila gärna marianne och säg de, tror hon uppskattar all feedback hon kan få! :)
TS om du vill kan jag titta vad dem tar här på 2 olika zoo:n dock kanske det inte spelar någon roll då det är i Gävle. Ska ju endå på zoo idag =)
Mvh Alice och Morpen :)