Vikten
Min kanin är 5 ½ månad och väger 1295 ½ gram. Hon är en Hermelinkorsning och förmodas väga 1500 gram som vuxen. Är hennes vikt godkänd eller väger hon för lite/mycket? Hon äter bra och är ute i lägenheten och springer flera gånger om dan. Hur mycket pellets kan jag ge henne? Hon får inget annat torrfoder än det och hö.

Jag tycker hon väger bra :) Pellets kan du ge ca. 3-7 msk. Pellets, Hö och grönsaker är en bra kost :)

Tack, då vet ja!
En hermelin ska helst inte väga mer än 1,3-1,4 kg som vuxen. Tycker du verkar ge henne bra mat, tänk på att i naturen äter kaninen mest gräs och grönsaker och klarar sig på det ^^ Jag vet själv att jag länge gett mina kaniner för mycket pellets, men jag försöker ändra på det nu och ger dom ca ½dl var om dagen..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Då jag köpt min kanin i en djuraffär så är hon inte en äkta hermelin. Då jag köpte henne sa dom att alla kaniner med uppstående öron heter hermelin! Men så är det ju inte!
Jag ser på min kanin att hon inte har alla drag som en äkta hermelin har. Hon har tex längre öron och framben och smalare huvud. Men däremot har hon väldigt kort hals och böjningen över ryggen påminner om en hermelins. Så jag antar att hon kommer väga runt 1½ kg som dom sa i djuraffären. Men vi får se. Hon är ju inte vuxen än! :-)
hon kanske har lite dvärghare i sig ;) söt var hon då :D
#4: Tycker hon ser större ut än en hermelin (och kommer ju därför väga mer), men det kan ju också bero på bilden. Hon ser ut att väga bra så tror vikten är finfin :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Hon är alla gånger större än en hermelin, va jag har sett på bilderna. Ja vet inte vilka hennes föräldrar är, har köpt henne i en djuraffär.