Rumsren kanin - Låda?
Min kanin är så gott som rumsren, i buren. Hon kissar på ett ställe i ett hörn. Har nu försökt övertala min pappa att vi ska köpa et toalett till henne, men efterssom han inte tror på att kaniner kan vara rumsrena, & jag inte har pengar till toalett själv så vill jag ha lite tips? på hur man bygger/fixar/pysslar ihop en egen.
Någon som har nåt tips?? Ni kan gärna lägga ut bilder på era, ifall ni har några toaletter.
Tacksam för svar!
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Ibland brukar kattlådor finnas på loppis för en billig peng. De är ju lätta att hålla rena och är hållbara.
Vi hade en kanin förut och den var rumsren och gick på låda inomhus. Vi hade "kaninsäkrat" hallen, köket och tv-rummet så hon behövde inte sitta i bur.
Säg till din pappa att kaniner visst blir rumsrena!
#2 Nog har jag sagt det åt honom nog, men han är en sån där "tvärt-emot-djur" människa.
Okej, tack för förslaget:)
Eller kolla på IKEA eller liknande om de har någon plastback i lagom storlek - där brukar det ju inte kosta så himla mycket.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En toalett finns ju för 50-100kr..
Inte så smart att köpa begagnad då något annat djur har kissat i den och luktar då konstigt för kaninen som gör att den inte går på toan.
#4 Här i djuraffärerna kostar dom 120:- Eller vad det nu var.
De är ganska dyrt.. Har dock inte varit & kollat på Granngården & så, om dom ens har där?
Jag köper mina toalettlådor på ikea för 19:-
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Jag var och köpte en kattlåda på Ica idag, kostade bara 99 kr så det tycker jag var helt överkomligt. Beror ju lite på storleken på kaninen också, men min kommer bli stor.
Min kattlåda är svart med grå kant, så den passar in hemma.
Köpte oxå på Ikea, 20:-/låda, äv kan man hitta kasserade kökslådor i plast på tippen som funkar..