Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1222 ggr
Zofixx
0

Avelshane finnes! Blåögd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en helt underbar kanin med superbra temperament som jag gärna låter gå i Avel då han har gett jättefina kaninungar (ger Dvärghare) Han är mix mellan Dvärghare och Hermelin. Mycket trevligt temperament!

Han har stamtavla (Hoppare i) och är wienertecknad med Blåa ögon, väldigt vacker!

ciss
0

En korsning kan inte ge dvärghare. Oavsett Vilken ras? du parar honom med så kommer det bli korsningar.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

MarHai
0

Och han kan inte heller ha stamtavla.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zofixxx
0

Ja, men alltså jag menar med "Ger dvärghare" är att han gett jättefina dvärghare mixar (Som liknar bara dvärghare)- Hoppas ni förstog bättre nu :D Var inte meningen att det skulle bli fel.

Ops, givetvist ska det vara Härstamsbevis ;D Tack för du sa till :D

ElinLi
0

Hmm.. om jag ska va ärlig tror jag inte att det e någon här som är intresserad att para så att det blir blandraser .. då många redan tycker att det finns så många ''oäktakaniner''

Denna kommentar har tagits bort.
[Niike]
0

#4 Om man avlar för att få fram duktiga hoppkaniner med bra kroppar då? Man avlar ju inte endast i utställningssyfte.

Ync
0

Super söt kanin, Synd bara att han inte är renrasig och utan stamtavla.

Zvintos
0

#6: Exakt.
Samt att han säkert kan användas om man vill få fram dvärghare i vit blåögd, ifall det är någon som är intresserad utav det.

ElinLi
0

#6 joo det förståss .. jag tänkte intre riktigt på de .. förlåt då

Zofixx
0

Precis, jag vet flera som är intresserade av vitblåögd, och han är parad med Dvärghare förut och då har ungarna sätt ut som Dvärharar (inte för att dom är renrasiga).

Sen har han väldigt fin Härstamningsbevis, alla har 94 poäng och hans pappa tävlar i hoppning.

ElinLi
0

Vad kallas täckningen i pannan han har ?? :)

Zofixx
0

Det är en bläs :)

PaaatyPalm
0

#4 wtf, äru seriös :S

20 årig djurgalen moder* 

Www.windsoropalm.weebly.com

ElinLi
0

#13 eeh ursäkta ?? undra om du e seriös! .. ´Jag sa bara vad jag trodde …

Zofixx
0

Det är väll självklart att hon ska få fråga, alla vet inte att det heter bläs.

ElinLi
0

Han var väldigt fin iaf :) e det inte ganska ovanligt med svarta kaniner med blåa ögon eller ? Jag har mest sett vita med blåa ögon :)

[Wera]
0

#15 Va? :S Fattar inte, ingen har väl klagat på ElinLi? (#11)

Ganska rörig tråd, allt Zofixx vela veta är om någon vill låna in hennes hane för PARNING!

#0 Han är jätte fin :) Älskar hans teckning.

[Wera]
0

#16 Nej det är inte det, det finns många kaniner (i många färger) som har blå ögon men de har då vita tecken för de är wiener tecknade.

Zvintos
0

#17: Nej, det var ingen som klagade på inlägg 11, utan inlägg 4.

#18: Wienerteckningen kan bestå av enbart blåa ögon också.
Ex en helsvart kanin med blåa ögon. ^^

ElinLi
0

Jahaa man lär sig nya saker varje dag ^^ Jag älskar blåögda kaniner :) specielt när dom då är svart på färgen :D

[Wera]
0

#19 nej vet men tänkte bara för det Zofixx skrev i #15 :)

[Zoie]
0

Jätte fin ! :)  Tävlar du med han ?

[Wera]
0

#22 han* :)

[Zoie]
0

#23 oj fick för mig att hon sökte en avelshane, ändrat :)

Rafflan
0

Vad e det för honor du tar emot?
Asså har du några krav om den ska ha stamtavala/h-bevis? speciell färg? endast hoppare? och vad kostar det att låna honom?

Han var jätte fin iaf :D

Zofixx
0

Tack för alla snälla komentarer :) Jag håller på att träna honom i hoppning, går jättebra hittils :D Så tänkte börja tävla små fort jag tycker han är redo för det :D

Jag tar hälst gärna bara emot Löwen, Dvärghare och hermelin. Det vore ju kul om den har stamtavla eller H-bevis, men det är inget måste :). Nej, det behöver inte vara endast hoppare. :) 250 kr eller en kaninunge kostar det att låna honom, blir det inga så får man en gratis omparning :) Man får ha kaninhonan hos mig om man vill så fixar jag parningen.

Papaya
0

Vart finns hanen? :)

//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner

Zofixx
0

Han finns i Vårgårda :) Jag finns i Alingsås ibland också :).

[sussi7378]
0

vet att denna tråden startade för ett tag sedan.. men jag måste bara fråga e sak…

Zofixx… Vad heter denna kaninen ?? han liknar en kanin som jag en gång hade o sålde…