Kaninträdgård?
Jaa nu menar jag inte att man ska plantera kaniner i trädgården xD Nää, det jag menar är, har ni nått speciellt planterat i trädgården som är till din kanin? Kanske att ni har ett separat trädgårdsland med massa godsaker som eran kanin tycker om? :D
Vad brukar du ge din kanin för växter/grönsaker under sommaren? :) Jag funderar på att ienkom plantera maskrosor, "havregräs" och sånt till min jätte ^^ Har ni nån liknande idé?
Har ni bilder på eran "kaninträdgård" så får ni gärna skicka in :)
/Photoniq - http://alexandra.foo.se/

Jag ger mina kaniner mest gräs och maskrosblad på sommarn(självklart andra frukter och grönsaker oxå)…. det behöver jag inte direkt en trädgård till!
Men vi brukar låta gräset växa under våran stuttsmatta så jag kan plocka gräs där.

Vi odlar massor..vi ar både trädgårdsland och växthus…
Örter är bra för kaniner..i små mänger
*Mynta*persilja* timjan*salvia*oregano*basilika(2sorter) och annat (amen i små mänger..
Gräs och groddblad och maskrosblad/blommor..röllikablad-är som medicin för kaninens mage! (lite klöver pga. gasbildande)

små späda nässlor är också mkt näringsrikt och kaninen kan äta dem utan att det gör ont*
Jag odlar persilja och dill till mina och morötter förståss!
morötter brukar vi ha i vårat trädgårdsland så det får ninerna :) annars har vi typ sallad där… å potatis osv :P

Ska ha ett miniland till kaninen & marsvinen! :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se