Konstigt beteende
idag när jag var ute till mina två kaniner så började den ena helt plötsligt rycka till.. typ som att hon nös utan ljud. Det höll på i ca 30 sek efter det gjorde min andra samma sak. Dem bor i samma bur och har samma skålar osv. Dem är syskon. Kan kaniner få hicka??
Är det här något jag borde oroa mig för?
Vad kan det bero på?
Mvh Alice och Morpen :)
Kollar höet?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Jag byter höet varje dag. Vad ska jag hitta där menar du??
#2 Mögel eller dammigt hö.
Aldrig varit med om en kanin som har hickat:P Kan dem ens det?:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 jaa jag tittade igenom balen nyss, den såg normal ut och luktade gottt! :)
Jag vet inte.. men de va som om dem gjorde de fast utan ljud :P men för övrigt mår dem prima ;)
# Så har min hane också gjort nån gång, ser ut som att han hickar eller tycker till lite då och då under en tid. Men sen går det över.. Allt är bra och det har hänt 2 ggr tror jag. Men han verkar inte lida något av det direkt, ser ut som hicka ungefär :P
/Jessica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det inte glädjeskutt då?
#5 precis! men jag tror inte det är nå farligt. jag rörde vid henne å hon brydde sig inte, hon började tvätta sig :p så kanske bara är typ så som vi sitter och tittar på en punkt och svajar till..(svindel elr va d heter?)
#6 dem brukar inte se ut sådär.. det hände i buren hon satt helt stilla och vippade fram å tillbaka precis som hicka utan ljud :D
#6 Nej om det är samma som min har så är det verkligen inte glädjeskutt. Det bara rycker lite, som hicka :P
#7 Nej han bryr sig inte, det slutar ganska snabbt. Har inte hänt på ett tag, men tror inte det är nogg farligt :)
/Jessica
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7#8 Okej, då fattade jag fel 
#8 okej bra att jag inte är ensam :) man kan ju alltid ringa och rådfråga veterinär om det jag skulle bli orolig :p
#9 ja, men tack endå!:)