Promenera
Jag undrar om en kan ta med sig sin kanin när en går ut? Om jag till exemepel ska träffa en kompis som bor ett kvarter bort, kan jag ta med mig kaninen i cykelkorgen (eller i famnen) och gå dit?
cykelkorg är väl tveksamt, om kaninen hoppar ur?
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Cyklar alltid med min hane Quit i korgen när jag cyklar med hunden. Han ärlskar det och har aldrig hoppat ut, men det är säkert olika!
Finns cykelkorgar man kan köpa med nät ovanpå så kaninen inte kan hoppa ut, skulle själv aldrig våga ha en kanin i cykelkorg utan nät ovanför. Min kompis hade en vanlig cykelkorg som hon hävde tidning och hö i botten på och sedan hönsnät ovanpå ;)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
jag cyklar ibland med min kanin men jag har sele och koppelsom jag håller i handen så hon kaninte hoppa ut :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/

Jag tänkte att en kunde göra precis som #4 berättar.
Kaninen får inte gå ut!!!! Den kan bli uppäten av en katt. Håll er hema!!!!!!!!!
#6 Du driver ju bara, väldigt oseriöst, omoget och barnsligt! Ge dig, det är inte ens kul.
#7 Va??!! Katten äter ju kanerna?!!!!
#8 haha ja verkligen :) det har du rätt i för det händer ju jätte ofta att en katt hoppar upp i cykelkorgen och börjar äta upp kaninen?
Har sett katter som är rädd för kaniner? Våran katt bryr sig inte om dom, katter är väl det minsta problemet. Lägg ner och förstör inte en tråd med oseriösa svar!
Jag viste inte att det va i cykelkorjen!!!!! Min katt vill äta på min kanin!!!!!
Jag förstör inte!!!:(
#6 Om kaninen aldrig få gå ut & röra på sig är det ju nästan djurplågeri (från min del).
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#10 Det står i #0 att det är i cykelkorgen.
Om din katt vill äta din kanin kanske ni får göra er av med någon eller göra på något annat sätt.
What doesn't kill you makes you stronger.
#11 Instämmer helt!
Jag såg inte att det stog det!!! Vi ska inte sälga kaninen eller katen!!! #11 Hon får skutta på mit rumm!!!!
#14 Hon måste ändå få komma ut.
#15Hon är inekanin!!!
#16 Innekaniner kan komma ut ändå
#16 Jag har en innekanin, & på somrarna får hon komma ut timmar om dagen. Även på vintern brukar hon få skutta omkring på snön några minuter.
18 ock 17 Det är vell farlit om det är innekanin!!=???
#18 Nej? Om det varit farligt, hade jag aldrig tagit ut henne.
Men nu får hon komma ut väldigt ofta, & har gjort så i 3 år.
Så nej, det är inte farligt.
#19 Japp, hon dör direkt hon kommer ut i friska luften precis som när du går ut även om du bor inomhus.
Jag tror det är farligt…!!!!!!!!!!!!!!
#22 Vadu tror? Vi försöker ju säga till dig att det inte är farligt?
&som #21 säger, du bor ju inomhus? De är inte direkt farligt för dig att gå ut.
#22 - Om du tror att det är farligt att ta ut en kanin och inte tänker göra det, kanske du inte borde ha någon? ._.
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Fuck off säjer jag barara!!
Om ni inte förstod det så driver jag;)
TS Jag skulle inte våga ha den i cyckelkorgen:)
#25 Jag tror varenda människa fattade det. Bara omoget & barnsligt av dig :).
27 Nej kulit!!!!!
#28 Varför har du förstört tråden med din barnslighet, omogenhet?
Föresten hur gammal är du?
Jag skulle inte våga cykla med den i korgen, men man kan kanske ha den i korgen och leda cykeln skulle jag kunna göra det, men då med galler över så att den inte hoppar ut, det finns speciellt modeller för kaniner och andra smådjur! :)
Jag skulle säga att du kan ha kaninen på marken och gå med den om det inte är en trafikerad bilväg.
Du kanske kan träna i cykelkorgen men jag tror att ha den i famnen eller promenera med den är bäst ;)
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Skulle aldrig ha den i cykel korg eller i famnen när man cyklar.
Däremot gå en bit med kaninen i famnen eller promenera dit
Men varför ta med kaninen till kompisar alls?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Transbortbur?