Varför skräms han så?
Hej!
Jag är ny här men tycker de verkar vara en väldigt trevlig iFokus sait.
De är så att jag har två kaniner en blandras mellan lejonhuvad och dvärgvädur de är en kastrerad hona och den andra är en dvärgvädur kastrerad hane.
Nu har de hänt ett flertal gånger att min hane skrämer livet ur mig då han ligger på sida i buren och ser död ut. Han reagerar inte förens man sätter sig ner och pratar med honom. Så nu undrar jag lite varför han gör så? Honan gör inte så. Och kan de va nått som är fel?
Hoppas de hamnade i rätt grupp nu.
Min hane gör också så det är helt naturligt :)
Mvh Stephanie
Medarbetare på Cockerspaniel.ifokus
Det är absolut inget ovnaligt! :] Min kanin ligger ofta så när det är varm eller när han är trött. Så du behöver inte vara orolig! :)
~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.
Det är inget ovanligt utan brukar oftast visas i samband med att kaninen är trött eller vilar :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hur lägger han sig?
Okej då kanske jag ska försöka vänja mig vid de så kanske både han och jag får ett lite lugnare liv :P Blir ju så orolig varje gång att jag måste gå fram och väcka honom så jag vet att han lever. Men om de är ett naturligt beteende så ska jag försöka sluta oroa mig =)
#4 Dom har sin bur i hallen så de är inte alltid jag ser när han lägger sig ner men de är lite olika när de är varmt brukar han typ trilla omkull fast i ett hopp typ. Svårt att förklara men han lixom hoppar lite lågt å lägger sig på sida i luften. Ibland sträcker han bara ut sig och sen lägger sig på sida.
Min pojke (död sedan länge) gjorde också så, han skrämde ofta slag på de som inte kände honom XD han var en riktig slappegubbe, han brukade göra så när han var mätt och belåten, eller varit ute och busat :) Klappade man honom, så vände han sig slött och slickade en på handen, han verkade nöjd.
#5 Jag kan skicka en sida till dig som är väldigt bra! Här är den:
#5 Jag kan skicka en sida till dig som är väldigt bra! Här är den:
#8 Tack för länken tror jag va inne på den sidan innan jag skaffade kanin och läste lite. Ska lägga till den sidan i favoriter så de är lätt att hitta framöver =)
#10 Ja gör det! :)
Så gör några av mina med, det betyder att dem känner sig trygga:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 De låter ju bra då ska jag sluta oroa mig nu =)