Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 3224 ggr
Plopp4
0

OT - Vem är du?

Det var länge sedan jag såg en sådan här tråd, och så har det säkert kommit nya medlemmar. Så lägg in en bild på dig själv och skriv lite om dig! Skrattande

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Plopp4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag börjar med mig själv då:

Namn: Josefina
Ålder: 12, fyller 13 i Dec.
Hårfärg: Blond
Ögonfärg: Grön
Husdjur: Bara lilla Mimmi :)   ( kaninen )

Intressen: Ridning, Kaninhoppning, Djur och kompisar. (och lite till :P )

(Bilden är ganska gammal, hade ingen bättre, men jag har pannlugg nu.)

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Fridaaaa
0

Hej och hå!

Är en glad, positiv djurgalen tjej på 20, snart 21 år. Haft kanin sedan jag föddes, djur över lag. Säger lite för mycket på forum ibland, så vissa saker jag säger får ni ta med en nypa salt ibland Flört

Har just nu dessa underbara djur: 5 kaniner, 4 marsvin, 1 hund, 2 katter och höns och 1 tupp.

Är ca 165 cm lång bara, så ganska kort hehe. 
Min hårfärg för tillfället är chokladbrun.
Ögonfärg? Hmm grönblåa?

Gillar rockmusik, lyssnar på bland annat Helloween, whitesnake, muschtas mfl :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zvintos
0

Ninni heter jag och är 23 år. Bor med sambo och djuren i Kumla. Djuren består i nuläget utav 4 hamstrar (1 som letar hem), 3 kaniner och 1 hund. Från och med den 29:e har vi två hundar. Båda är av rasen staffordshire bullterrier. Ett av mina stora intressen är fotografering.

[h-malm]
0

Hej! Jag heter Hanna och är född -97. Har haft kaniener i fyra år. Nu bor det 5 kaniner hos mig, 3 av dom är hoppkaniner och resten kel. Jag tränar truppgymnastik ett ganska stort antal timmar i veckan. Vi siktar till USM nu i höst eller vår(kommer inte ihåg :P)

Ja.. Går i skolan som alla andra barn. Börjar åttan efter lovet.
Bor med en vanlig familj i en vanlig villa. Tungan ute

torpetskaniner
0

Hejsan :)

Jag är en tjej på 16 år från Stockholm. Bor med mina 4 kaniner i en lägenhet med mina föräldrar och min fästmö, dock bor hon inte här hela tiden.
Djur har jag alltid haft, har aldrig haft ett break från dem i hela mitt liv. Allt ifrån katter, råttor, delägarhästar, hundar o.s.v :)

Kanin har jag haft i 9 år nu. Min första kanin, Bejne, dog för lite mer än ett år sedan. Tävlar aktivt Kaninhoppning tillsammans med min fästmö för världens bästa klubb, Uppsala läns kaninhoppare :D

På fritiden tävlar/tränar jag med ninisarna, spelar mycket Sims 3, skriver lite då och då och sitter vid datorn. Gillar att vara ute och springa och fotografera också :)

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Johanna heter jag. :) Jag är en kanin&foto-nörd från Gävleborg. Har alltid haft djur, hela mitt liv. Har kaninuppfödning på teddyvädurar här hemma i min fd. lekstuga. ^^
Jag älskar att bygga, har byggt iaf. hälften av alla burar här hemma, + alla hinder. ^^

Är ganska så blyg, kort, & knubbig. ^^ Född 1997, & ska börja i åtten till hösten.

Inte den bästa bild, men har inte så många på mej själv, märkte jag :o

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

tesselituss
0

Jag hänger väl på här och berättar om mig själv! :)

Therese heter jag, kallas för Tess. är 30 år och har två små killar på 7 och 9 år! :)

Bor i Borås med sambon, och alla djur, vilket är 3 katter och 4 kaniner! :)

Har påbörjat en uppfödning av Dvärgvädurar och det är det jag kommer hålla å med, främst i färgerna Zobelsiames Blå och Zobelsiames Brun! :)

Jobbar som undersköterska/habiliteringspersonal. Har även lite olika extrajobb: Karaokevärdinna och även lite security på koncerter och festivaler.

Intressen utöver familj och djur är Hästar, foto, musik, och massa annat!

Är en rätt glad o sprallig tjej, med fötterna på jorden!

Kram /Tess

Asplyckans kaniner
0

Namn: Alice Sikström Glad

Ålder: 13 :3

Hårfärg: min hårfärg som jag har just nu är en misslyckad blondering , så det är ungefär orange/blont ;3

Ögonfärg: Bruna Glad

Husdjur: 1 rottweiler (hund) , 1 en blandras (hund) , 2 chinchillor & 3 kaniner Glad

jag är ungefär 167cm lång & har ursprung från Honduras. jag har alltid haft djur i min omgivning eller vad man ska säga c:
jag är väldigt blyg av mig & jag äälskar Justin Bieber! , jag har runt 70+ plancher på han i mitt rum :$ & så älskar jag Sebastian Krantz okcså :3

jag har varit mobbad innan i skolan , men det är som tur över nu.. Glad

& sen kan jag ju tillägga att jag har 5 syskon & är faster Tungan ute

(haha jag är jätte usel på att berätta om mej själv..)

[Wera]
0

Jag är en tjej som fyller 18 år i november, går tredje året på gymnasiet. Tycker om att festa och dansa tills fötterna värker, typ, och där ingår även att att dricka goda drinkar. Flört Ett spontant liv tycker jag om, resa och njuta, och ta allt med en nypa salt! Jag fotograferar en del, använt mig av en digital kompaktkamera Canon Ixus 95I men har uppgraderat mig till en Nikon systemkamera med flera objektiv.
Jag har inte haft djur hela mitt liv, sedan 2003 har jag haft oavbrutet med allt från en hamster till en dvärgget och hästar. Jag har en kaninuppfödning som består av teddyvädurar och för närvarande har vi en katt, sex kaniner och två hundar! (jag har en, min syster har en).

Jag har min underbara pojkvän sedan över ett år tillbaka.

Längd: 160 cm
Ögonfärg: Brun/grön
Hårfärg: Ljusbrunt med blonda slingor
Ursprung: Spansk medborgare
Född: Stockholm
Boende: Med familj i Ovanåker, Gävleborg.

*Jag åt höger på bilden, enda som fanns på den här datorn*

Tregly
0

Jag är ju inne här ganska mke så inte mer än rätt om ni vet lite vem jag är :P

Namn: Evelina Olsson                                                                       

Ålder: 16

Bor: I Blekinge, Lite utanför Olofström för att vara exakt ;)

Skola: Ska börja på Ingelstadsgymnasiet (Djursjukvård) nu till hösten.

Intressen: Mitt största intresse är djur! Har just nu 1 kanin (Laban :') ) en vv dvärghamsterkille (till salu för övrligt intresse) 3 katter, 1 hund och så är jag skötare till en varmblodig häst :) Gillar även väldigt mke att fota, teckna och rida.

Har faktiskt ingen bra bild på mej.. Gillar mer at vara bakom kameran än framför den :)

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Saeasco
0

Hej!

Kul med en sådan här tråd!

Jag är född i kaninens år och bor i Göteborg. Hos mig just nu har jag en omhändertagen hittekanin som jag kallar Mimmi och en rysk vintervit dvärghamster jag kallar Skrållan.

Jag vill mer än allt annat bo i ett hus på landet och leva det lugna livet :)

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

[ninnakm]
0

Hej jag heter Linnea men föredrar att bli kallad för Ninna, jag är en 14 årig tjej som bor lite utanför Stockholm. Har alltid varit djurgalen. Jag rider och siktar på SM samt att rida globen i hoppning med min ungponny Aron nästa år, även att sätta igång min stora häst Chessan som just nu har ett föl, som är namnlös tyvärr som jag förhoppningsvis ska kunna gå långt med, men planen är att i början av nästa år vara med i allsvenskan som Junior på min stora häst. Jag är med andra ord en satsande hoppryttare! Sen har jag världens snällaste hund av rasen dalmatin, just nu 10 kaniner varav 4 ska säljas!

Jag driver en liten småskalig uppfödning av kaniner. Foto är även ett stort intresse, skulle gärna vilja köpa mer utrustning men just nu lägger jag nästan alla mina pengar på favorit ridmärket Kingsland, som jag är lite galen i, rita och att skriva är även något jag brinner för! Ja det var lite om mig, en osminkad bild bjuder jag på!

Suskiv
0

Susanna heter jag. Är 31 och bor i Eskilstuna med min man och fyra vilddljur som påstår sig vara mina barn.

Förutom vilddjuren så finns här även kaninen "Dior" och guldhamstern "Lurva".

När jag inte jagar barn och tar hand om djur så söker jag jobb (nån som har ett att erbjuda?) Min intressen är familjen, djuren, fotografiering, läsning och en massa nördsaker som normalt folk knappt vet vad det är för nått.

Någon bild finns inte på datorn just nu, men jag ser ut som en blandning mellan en alv och en hobbit i glasögon.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Kanintokan]
0

Hej :) Jag heter Matilda och är 14 år. Ska börja 8 till hösten. Jag bor 5mil utanför stockholm i en ganska så stor villa!

På min fritid brukar jag mest vara med mina djur, har två hamstrar, en hund och en kanin (lejonhuvad fuchs?) Kaniner är min största intresse och kommer troligen aldrig längre leva utan en vid min sida ^^

Gillar även att fota! Brukar fota allt! Från Människor till vattendroppar ;) ALLT! Jag använder min Nikon D3000 och pappas Nikon D90 när jag plåtar. Har även tre objektiv, nikkor 18-55, nikkor 18-105 och Tamron 90mm macro!!

något mer? Är 178cm, går för det mesta i jeans och en skön tröja och har väldigt dålig självförtroende…

Skulle vilja starta kaninklubb med några kompisar som har kaniner, men, har inga vänner som har kaniner.

:) Har ingen bild på mig, gillar inte att bli fotograferad <3

ähnchen
0

Hejhej!

Jag heter Anne och fyller 31 snart. Bor i Södertälje med min sambo och längtar efter att flytta ut på landet.

Mina intressen är djur i största allmänhet, vandra, dansa modern jazz, musik (spelar keyboard), paddla mm. Tiden räcker sällan till :)

Jag har haft kaniner i över 9 år och degus i nästan fyra år. Just nu har jag inga djur, det får nog vänta tills jag har flyttat till ett ställe med mycket plats både inomhus och ute. Jag är medryttare (eller allt oftare medpromenerare Flört) på fina Tompisen, som är född 1980 precis som jag :)

Värd på Natural Horsemanshipwww.ap-horsemanship.com

Den som tror sig veta allt vet bara det han vet.
Den som vet att man aldrig blir fullärd kommer växa livet ut.

Saeasco
0

#15 - vilken härlig bild! :D

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

Crullis
0

Heej!!  Ja heter Lizette Fageryd är 22 år , bor med min sambo min son mina 8 kaniner Belgisk Jättte , Dvärgvädur Rex , Hermeliner , har 2 Chihuahua tikar , vi har även uppfödning på Cornish Rex katter så har 3 av dom hemma.  så ja djuren är väl mitt intresse Skrattande

[ninnakm]
0

#15 Åh jag bor i Nykvarn, precis utanför Södertälje, är du medlem i SRK? :)

coelho
0

Emma heter jag och är född -94. Jag bor i ett stort korsvirkeshus vid hjälmsjön i örkelljunga. Jag går andra året på gymnasiet där jag läser  naturvetenskap inriktning mänsligarättigheter och hållbar utveckling.

På fritiden tycker jag om att ungås med vänner, läsa, titta på film va med djuren och mycket mycket mer. Är även mer eller mindre galen i Desperate housewives :P

Hemma hos mig bor det för tillfället 4 katter (Victor, Majsan, Sigge och Kajsa) 3 kaniner (Stampe, Lille Skutt och Alice)  och en grymt jobbig bror :P

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P