Utställning för sällskapskanin?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Läste idag att de finns utställningar för sällskapskaniner, alltså dom som inte har stamtavla eller är renrasiga:) är det nån som vet om de finns sånna ofta, vad de kostar att delta och lite allmän fakta om de kanske?=)
i stockholm, brukar det kosta runt 20 eller 40 kr per kanin, fast jag tror det bara kostar 20 kr här men i andra län vet jag inte. Hur ofta dom hålls är lite olika.
Skulle vilja delta i sådan när jag får mera tid :) SKulle vara kul eftersom jag vill ha en teddyvädur och dom får ju inte tävla i "riktiga" utställningar :)
Vi hade några sånna här i våras i dalarna och jag hoppas vi kommer fortsätta ha det lite då och då 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin
Vad bra
ska isf ställa ut min kastrerade dvärgvädur som är 2 år o inte har stamtavla…
Vad är en bra vikt för en fullvuxen dvärgvädur? Vilken färg? är "omtyckt"?:)
putt:)
#4 Dvärgvädurar ska väga 1,4-1,9kg.
Hur menar du med omtyckt färg? Domare ska vara likgiltiga när de dömer, men alla tycker ju olika mycket om olika färger. 
// Matilda
Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Satin
#6. Tack! Då väger min 0,2 kg för mycket hihi…
Hehe oj de lät kanske lite dumt men tänkte mer på om de finns nån rastypisk färg eller nån som inte är "tillåten"?:P
#7 på sällskaps kanins bedömningar så brukar de inte väga, men syns det att kaninen är väldigt överviktig/mager så ges poängavdrag.
På sälskapskanins bedömningar är alla färger och teckningar tillåtna 
// Matilda
Satin