Teddydvärgvädur
Hej, jag undrar om det går bra att ha en teddydvärgvädur ute även på vintern eller blir det väldigt jobbigt med pälsvård efter att den har varit ute i snön och skuttat? Är det kanske bättre att ha en lejonhuvad kanin ute? Jag är beredd på mycket pälsvård men vill inte att kanin ska tycka det är jobbigt att vara ute i snön pga. pälsen.
Ni som har teddydvärgvädurar, är det någon större skillnad på dem än lejonhuvad med i temperamentet?
Står och väger mellan teddydvärgvädur och en lejonhuvad alt. dvärgteddy men kan inte bestämma mig! Har idag en lejonhuvad tjej med mycket päls som ska få en granne:). Det skulle vara roligt att pröva en ny ras men funderar på om teddyvädurn är rätt för mig. Positivt och negativt om både teddyvädurn och lejonhuvade tas gärna emot!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Undrar också om en hona eller kastrerad hane skulle passa bäst till kompis till min 2½åriga flicka. Dem ska inte vara i samma bur, men det är ju kul om dem fungerar någorlunda tillsammans annars.
Aa där kan jag också lägga upp tack:).

Lejonhuvad dvv och teddydvv är ju samma ras men med olika päls. Personligen så älskar jag dvv temprament och hade det inte varit för att jag älskar pälsvård och fluff, så hade jag haft lejonhuvade dvv istället. :)
Ang pälsen, så tror jag att det kan bli jobbigt med den på vintern.
Kastrerade hanar brukar ju rekommenderas att ha tillsammans med honor, men hittills har jag faktiskt inte haft problem med att honor ska komma överens.
Jag föder upp Dvärgteddy, som du ju sa var ett alternativ, och jag upplever att både Dvärgteddy och Teddyvädur (förkortning till Teddydvärgvädur) har jättefina temperament. Det är dock ett tips? att inte ha dem ute i snön då man behöver borsta ett bra tag efteråt…
Hoppas att du hittar en underbar teddykanin.:) Jag länkar till min hemsida också. www.storkebodaskaniner.weebly.com.
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
Okej fast tror att att ifall jag inte skaffar teddyvädur så är jag mer intresserad av lejonhuvad med uppåtöron. Men pekingdvärgvädur, hur mycket päls har dem?
#6 Pekingar har mindre päls på ryggen därför att de har lejon inblandade.:)
Weinertecknade dvärgteddys i olika färger
peking är bara ett namn för lejonhuvad. så en lejonhuvad dvv
Okej, tack! Är det någon som har teddyvädur ute på vintern? Hur fungerar det?
har dom ute är nog ingen större fara men ute i snön vet jag då inte men det just om det blir snö som smälter i pälsen som kan vara en fara om det börjar tova eller fryser men borstar man av snön ska det nog inte vara nån större fara.
Mm, självklart skulle jag borsta och torka min kanin efter :).
testa och se om det går det skulle då jag gjort. jag har haft kaniner med mycket päls ute vineter tid utan större problem det ända är att när det är riktigt kallt typ 30-40 minus får dom frost när dom andas.
#5 Har en dvärgteddy lika mycket päls som en teddyvädur? Hur mycket skiljer dem i vikt? Tänkte ha kaninen utomhus och ska den få vara uppe och springa på vintern så kommer det ju troligtvis vara snö. Är det jobbigt ?
Kanske är bättre att skaffa vanlig lejonhuvad istället, som har mer lättskött päls, men drömmer om en teddyvädur^^.
dvteddy har lika mycke päls som teddyväduren
ne köp en teddy om du vill ha en teddy jag tror att det kommer gå bra