Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 377 ggr
[NoOrdinaryGirl5]
0

Hjälp med Kaninerna!

Min lillasyster har haft sina två kaniner i snart 1 år. Hon fick de året hon fyllde 10 och tyckte att det var jätteroligt … i ett tag. Nu är kaninerna inte lika roliga längre! Och hon tar inte hand om de och matar de inte. Kaninerna var inte ett jättegenomtänkt köp kan jag ju säga nu … min syster vill inte ta hand om de, min mamma gör det bara för att hon måste, min pappa och brorsa bryr sig inte alls.

Så nu fick jag min lillasyster att ge kaninerna till MIG! Och jag har tänkt att ta itag med det här och verkligen ta hand om de.

Men jag har en massa frågor för jag vet nästan INGENTING om kaniner!

Så undrar, för det första vad får kaniner inte äta? Vad för mat passar bäst till kaninerna?

Hur tvättar man kaninerna? De är ute kaniner och blir smutsiga på tassarna först och främst, så hur tvättar man bort det, eller gör man ens det?

En av de är lite aggressiv emot den andra och stjäl maten och så, något man kan göra för att hindra det?

Den som är aggressiv försöker också rymma om man har de i rastgården så därför kan vi inte ha de där. Men jag har planerat att lägga nät på marken och sedan jord över det så att de inte kan gräva sig ut. Men finns det något mer man kan göra för att göra henne lugnare?

Är det något jag har missat? Vad skulle ni ge för råd?

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Läs igenom de många artiklar här så sajten, så får du reda på det mesta. Tror nog de kan besvara många utav dina frågor! :)

Så synd med det där att de flesta tröttnar på sina kaniner, & andra djur för den delen. Inte kul att sitta i en bur hela dagarna lixom, men hoppas de får det bra med dej då!
Glad

Lycka till!

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[NoOrdinaryGirl5]
0

Ska jag göra! Skrattande

Ja, jag tycker det med. Och det känns så hemskt att de bara ska sitta där! Så ska försöka göra så att de får det bättre! Förhoppningsvis ska de kunna springa runt i rastgården snart så att de slipper sitta i buren hela tiden!

Tack! Skrattande