Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 946 ggr
Magda
0

mindre än hermelin?

finns det raser som är mindre än hermeliner?

vilka isåfall? *nyfiken* Skrattande

[pixa3]
0

Jo det finns det! :) 
Ska finnas en om jag inte minns helt fel, tror det var dvärghare (?), är inte helt 100 på det, men det ska finnas iallafall :)

Fridaaaa
0

Dvärgharen väger något mindre:)
Hermelinen ska enligt standard väga: 0,81-1,30
Dvärghare: 0,71-1,30

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Magda
0

hehe ja det var ju inte jättemkt minre.. men å andra sidan så är ju vissa hermeliner så pyttesmå, så det vore knappt lönt med en mindre kanin än så *s* Kyss men dessa dvärgharar tål att kollas upp.. de hermeliner jag sett i minsta storlekarna har så himla platt nos och pytteöron, det är säkert så de ska se ut *s* men jag gillar längre öron och nos..

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Ja det är ju så dom ska se ut, och det är det som gör hermelinen så underbart söt! Kyss Tycker jag haha, tänk vad olika man kan tycka Flört Tycker alla plattnosade djur är extra söta, ex. katter och hundar.

Jag tycker inte dvärgharen är mindre i sig, hermelinen är oftast mindre vad jag sett. Bara att dvärgharen är med "nätt", högrest och "slank" så vissa väger mindre, medan hermelinen är mer kompakt och rund.
Dock är många dvärgharar väldigt livliga, spralliga och inte fullt så gosig som jag vill ha dom. Mina personliga åsikter. ^^,
Dessutom har dom hemskt spetsiga nosar och för långa öron för min smak, men det tycker ju vissa mer omo, ex. som TS! Tungan ute