Foderförvirrad...
Ursäkta mig, men här kommer ÄNNU en fråga om foder!
Jag har läst många inlägg om foder, bland annat har jag sett Carrier, Rabbit Royale och Stampe rekommenderade. Dock har jag trots att jag försökt hänga med inte riktigt förstått vad skillnadena är mellan dem och varför ni valt precis den ni valt!
När jag i all hast blev med kanin igen för ett tag sedan köpte jag Cuni Complete när jag på Zookompaniet bad om något för en kanin som behövde äta upp sig lite. När den påsen är slut vill jag ha införskaffat en stor säck med något annat.
All hjälp för varför de olika fodren är bra (jag såg något om proteininnehåll?) tas tacksamt emot :) Är det så att det egentligen inte är så stor skillnad på dem?
Mvh
N
/ N~
Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom
Skillnaden mellan rabbit royale och resterande vanliga pellets, är att royal är en blandning. Denna blandning innehåller mindre fett än resterande foder. Av vad jag läst så är det flera som upplever positiva saker när de ger detta foder till ungar som håller på att avvänjas från sin mamma och har extra känsliga magar.
Men egentligen skiljer det väl inte supermycket mellan många andra pellets, utan många har testat mer än 1 foder och valt det som passar bra på just sina djur. Jag har ex Carrier + Rabbit royale. Royalen därför att jag gillar hur den luktar, att den har låg fetthalt och att kaninerna älskar den. Carrier blandar jag just nu i och det fodret funkar bra på mina. Kommer att fasa ut Carrier sen och enbart ge royalen.