Bästa kaninpelletsen?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken är din favorit?Varför? hur mycket ger du din/-a kanin/-er varje dag?
Jag kör Mästers till mina, o trivs superbra med det.
De som behöver äta pellets men vägrar får Mästers blandat med Rabbit Royal, då äter de bättre.
Mina kaniner får väldigt olika. Den som får minst får 0,2 dl o den som får mest får 1 dl.
Http://Angies-Kaniner,se
Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.
Dvärgvädur i Viltgrå
Det jag gillar mest är Chudleys Rabbit Royale. Blandar just nu med Carrier, men kommer bara köra Royale när blandningen är slut. Anledningen att jag gillar Royalen är dels att den har låg fetthalt, men den är även väldigt populär hos kaninerna och innehåller lite örter och så.
#1 okej, vart köper du ditt foder? När jag skaffar kanin har jag funderat över "svensk kanin och marsvinspellets" eller vad det heter, från granngården. Vet du om det är bra? har sett att några här använder det
Jag kör på Carierr #3 Det är Carrirer du menar ^^ Den tycker jag är bra och kaninerna tycker om den :)
Kram Emelie och djuren!<3
Kör också på Carrier, mina kaniner älskar det och båda jag och kaninerna trivs med det.
Jag använder en pellets sort från Dogman.
Har en kräsen kanin vid namn Stella som inte äter ngt annat pellets så jag får hålla mig till denna 
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Lottie :) Det tycker jag är bäst. Kaninerna ÄLSKAR det, dom blir inte spec. tjocka och rätt så billigt om man har 2 kaniner :)
Jag köper mitt på djrumagazinet, där finns det två sorter. Ett lite grövre pellets och ett smalare. Jag köper det smala :) Tyvärr vet jag inte vad det heter :P
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
#8 dom får 1-2 msk om dagen och jag tycker dom håller hullet bra med det! :)
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
ok tack för svaren, vad rekomenderar ni för 4 st franska vädurar där iaf 2 st är feta? (ska ev ta omplacering) 3 honor en hane, kastrerad. lever nu på "icapellets" . ska dem inte ha alls då? eller lite?
#10 Till dem "feta" Skulle jag bara ge hö och vatten :)
Kram Emelie och djuren!<3
#10 Hö och vatten :) Och går dem ner för mycket, ge bara lite pellets:) Ica-pellets är inget bra foder, ge annat pellets i så fall :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Chudleys Rabbit Royale är det bästa jag har gett mina kaniner. Inte det allra bästa näringsmässigt (där vinner Oxbow), men det som har funkat bäst med mina kaniner (av olika ras, ålder och typ). Kaninerna älskar det, det är inte lika enformigt som pellets vilket är bra för tänderna, magen och aptiten. Och så doftar det gott också 
Har inte lyckats få tag på det efter flytten än, men i värsta fall får jag väl släpa med mig en säck hem när jag åker söderut igen! 
Just nu får de Rodo Rabbit Breeder, helt ok foder enligt mig.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
Just nu får hon en blandning av Stampe och vuni Complete. När stampe är slut kommer hon bara får Cuni Complete.
Jag gillar det för attd et har hög fiberhalt och kaninen gillar det. Stampe känns lite väl fet.
Hon får just nu 0,5 dl om det berhöver justeras till vintern får vi se, just nu håller hon bra hull.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Rabbit Royal, gillar allt med det helt enkelt. Hade gärna gett mina kaniner Oxbow, men det blir för dyrt i längden för mig.
okej, nejnej det klart att det inte är bra, dels darför jag vill ha dem. dem är tydligen så feta "så dem inte orkar slåss" hemskt…
Cuni Complete helt på min vuxna och håller på att gå över till Cuni Complete på kaninungen, ger ca 2dl per dag till min vuxna.
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_