Mindre bildstölder på stallet.se?
**Kanske stallet.se är på bättringsvägen när det gäller bildstölder? Dom i s.s´s ledning anstränger sig iaf :D
**De flesta på forumet har säkert läst alla trådar om bildstölderna av stallet.se medlemmar.. ^^
Läste detta när jag loggade in på stallet för en stund sen:
----------------------------------------------------------------------------
"BILDBANKEN!
Nu har vi äntligen lanserat den första testversionen av Bildbanken på Stallet.se. Vi har haft en del problem med medlemmar som stulit bilder från andra fotografer på internet och använt dessa i sitt stall. Det som vi nu gjort är att vi skapat en bildbank med bilder på hästar som ni fritt kan använda hur mycket ni vill! Ni behöver inte vara oroliga för att någon fotograf ska jaga er eller att jag ska säga till er :)
Alla bilder är tagna av Stallet.se´s egna fotografer. Vill du bli fotograf på Stallet.se så kontaktar du mig på supporten, vi tar endast emot seriösa ansökningar och bilderna som du vill dela med dig av måste hålla väldigt hög kvalité.
För att komma till bildbanken går ni in på samma sida som ni använder för att ladda upp en bild till er häst, alltså Mitt Stall -> [Välj en häst] -> Ändra bild.
OBS! Bildbanken är under teststadiet så allt är inte färdigt än. Framöver kommer vi ha betydligt fler bilder och vår vision är att vi ska ha världens största bank över hästbilder som alla fritt kan använda hur mycket de vill. Det kan hända att vi kommer göra om bildbanken om ni medlemmar tycker att den är utformad på fel sätt, så kom gärna in med förslag och funderingar på hur vi kan göra bildbanken bättre.
Och självklart skall vi snart lansera bildbanken för husdjuren också, fungerar allt som det ska kommer det inte ta lång tid :)
Ta vara på er allesammans så hörs vi snart igen med nya roliga grejjer :)
Skrivet av: Becka 2007-04-19"
---------------------------------------------------------------------------
Tänkte att det var värt att publicera, nu kan ju alla se att dom verkligen försöker, och kanske blir det så att det blir en radikal minskning av fotostölderna :D Jag håller tummarna iaf :)
Jättebra tkr jag! ^^, SUPER!
Jättebra.. Har plågat dom med X-antal mail, så det är ju kul att det verkligen händer något :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Suuperbra ju!
Om de ska ha bildbank kanske man skulle erbjudit sig som fotograf. På så sätt kan man ju själv kontrollera vilka av ens bilder som finns med, och det blir lite positiv reklam för en själv iaf.
Istället för att de ska stjäla massa av ens bilder.
Visst är det bra ;) Men i början kommer nog några bilder tas iaf, eftersom alla har tillgång till ens bild då, eller alltså.. svårt at förklara :P
Jätte bra tycker jag :). Nu är jag hemma igen.. Konstigt att använda åäö hihi..
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#4 - De som vill får bli "stallet.se fotograf" och bidra med sina egna bilder. Man måste dock vara medlem på s.s, och det enda Becka kräver är att bilderna har bra kvalité och så. :)

Man måste vara seriös medlem, båda de nuvarande fotograferna är riktiga storstall som fött upp ett x antal djur och varit medlemmar länge. Samma med moddarna, men det förstår man ju.
Man måste dessutom skriva på ett kontrakt med "papper och penna" påriktigt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#8 - Men det är ju bra, då kan det inte vara oseriösa fotografer, utan s.s ledning får ett "bindande" bevis på att bilderna man skickar in verkligen är fotade av personen.

Vad bra :)