Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 729 ggr
ciss
0

Kaniner i affärer

Läste på Hundar iFokus, och kom på den här frågan. Är det okej att ha med sig sin kanin i en affär? Låter lite sjukt men ändå. Många tar ju med sig sin hund och låter den välja leksaker i djuraffären till exempel. Vore kul om man gjorde så med sin kanin. Många skulle nog bli förvånade!

Som sagt; vad tror ni?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Menar du i typ en djuraffär då? För i vanliga affärer får man ju inte ta med hundar eller något annat djur :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

Tror du man får ta med sig till djuraffären? :)

www.frihetenskaniner.se

Tina-A
0

Jag vet inte.. Jag antar det, eftersom jag tror man får ta in hundar.. Djur som djur, eller? :) Skulle gissa på att man får det! Men inte i vanliga affärer

Horsepower
0

jag såg flera personer med sina kaniner izooaffären..skulle klippa klor och välja koppel

twinnie
0

Ja, man får ta med sig djur i djuraffär. Men man får oftast inte ta in djur i själva varuhuset, så då kan man gömma kaninen innanför tröjan :D

Tina-A
0

#5: Om man nu inte bryr sig om alla pälsallergiker..

amand
0

Men människor med typ pälsjackor. Får dom vara inne i varuhus då?

ciss
0

7# Smart!

www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Ja i djuraffär går det nog men inte vanliga :)

Tina-A
0

#7: Du menar äkta päls? Det är inte alls samma sak som ett levande djur. Vet inte exakt hur det där fungerar men jag är själv pälsdjursallergiker och jag har då aldrig reagerat på en pälsjacka men ack så många gånger på pälsdjur.

Pälsdjursallergiker kan ju också bära päls, så något är det ju. Önskar jag visste mer.

Finns ju många allergiker som mår dåligt om det kommer in djur i vanliga affärer, det är väldigt säkert en av anledningarna till att de inte är välkomna in. För allergikernas skull lixom. Och de som är allergiska måste faktiskt inte gå in i en djuraffär, men de kanske måste köpa mjölk.

Horsepower
0

vi har tur för våran djuraffär är ute så man måste inte gå in i frölunda torg :D

Mandarin
0

Djur får man ta med in i djuraffären. Jag har själv gjort det när jag klippte klorna på min kanin.

Att gå runt med äkta päls borde förbjudas. Dom borde inte få gå in i affärer, inte för att man blir allergisk dårå..

Zvintos
0

Jag hade med Järnsaxa, Iris och Zvinto in i djuraffären för kloklippning. Zvinto & Iris var inge intressanta, men OJ vad folk kollade på Järnsaxa! *skrattar*

twinnie
0

#10 Jag sa inte att man får ta med kaniner i en vanlig affär? :S Jag sa DJURaffär.

Och om man har parfym på sig, ska man springa iväg och tvätta av sig innan man går förbi en parfymallergiker? Det finns inte så mycket att göra. Det är många som umgås med djur & man möter många som kan ha hästhår, hund & katthår etc. på sina kläder, och det kan ge lika mycket allergisk reaktion som att en kanin ligger gömd i någons jacka..