När du åker bort
Det som är lite jobbigt med att ha husdjur är att när man åker bort så kan det vara svårt att hitta "barnvakt" till sitt djur.
Jag undrar vad du gör med din kanin om du och din familj åker på semester?? Eller ni kanske inte kan åka bort en längre tid pga av kaninerna?? Eller ni kanske till och med tar med era kaniner om ni åker bort?
Om jag åker bort brukar mamma och pappa ta hand om Molle och om inte dom kan frågar jag en kompis. Jag brukar inte ha något problem med det.
Men hittar man ingen barnvakt måste man ju stanna hemma. Det har aldrig hänt att jag behövt det, men det skulle ju vara lite surt
Ella brukar få en liten minisemester ute på landet hos mina föräldrar om jag ska spendera en natt eller flera borta. Hittills har det fungerat varje gång, men om de skulle med mig eller är borta samtidigt så finns det andra släktingar som erbjudit sig.
#2: Så du transporterar din kanin ut på landet om du ska sova borta?? Vart ligger erat land då?

Tjejerna i stallet tar hand om kaninerna :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#4: Lyxigt ju :P

Hmm.. Jag vet inte riktigt. Förra året tog mina grannar hand om mina kaniner (som inte lever längre) , fast dom fick bara komma ut 1 gång under 5 veckor :/ , så hos dom ska inte lille skutt och ronja vara hos iår! :S
Vi kanske ska skicka Lille skutt och Ronja till "djurdagis", eller nått liknande. Vi kan ju inte ta med oss dom eftersom vi ska åka utomlands och ner till kosovo (som ligger vid albaninen) . Det blir dövarmt där, och jag vill inte riskera nått. :/
… men vi får se hur det blir .. :S
Min bror tar hand om dom, i gentjänst får jag lov att ta hand om hans hund om dom ska åka någonstans…
Jag ska åka bort en vecka i juni till Bulgarien med 8 andra kompisar!!! =) wihii!! så mamma och pappa ska passa Skalman!
men innan när vi var i Egypten (hela fam) för inte så länge sedan så passade min kompis min Skalman, och jag litar på henne för hon har själv 8 kaniner.
om inte hon skulle kunna så skulle jag fråga min granne, och om han inte skulle kunna så vet jag ett djurpensionat i närheten, som tar 30 kr per natt. då får kaninen bur, mat och vatten + en rasthage om dagarna.
så jag her en del alternativ. MEN om inga av dessa skulle kunna så hade man naturligtvis varit tvungen att stanna hemma.
Medarbetare på Hundar.ifokus
#3 - Det ligger en kort bit utanför staden som jag bor i. Så sommartid brukar vi även ta dagsturer dit ut så Ella får hoppa runt i gräset :-) Hon blir så glad av det att jag också blir glad av att se henne.
Vi brukar ta med våra djur, vi har husbil :)
Men när det blir många kaniner får jag försöka hitta någon som kan mata dem och sätta dem i rasthage ^^
Min familj brukar typ aldrig åka utomlands utan på sommarlovet åker vi till öland, då hänger alla djuren med! Men om vi är borta någon annan stans så passar grannen djuren då vi ofta passar deras :)
- Mvh Emma
#11: Skönt med granne som kan vara barnvakt :) vill jag också ha
#12 ja, det är bra! Och det är ju kul att ha lite extra djur nån gång ibland också :P
- Mvh Emma
jag brukar låta min moster elr min kompis ta hand om dom :)

Jag ska snart åka till blekinge och mina bästa kompisar ska ta hand om min kanin!
Om ni ska åka bort i sommar om bor i stoxckholm (i närheten) är det inte omöjligt att jag kan ta hand om någon kanin ;) Planerat att en bur kommer stå tom, men det är nog inte så farligt för den att bo i transport. Då den kommer få vara ute nästan hela dagen, både i sele och rasthage ;)

Har så mycket djur hemma (kanin, hund, katt, häst) så vi brukar måsta ha en kompis eller nån som kan åkt till oss & ta han om alla djuren. Hunden e väl den ända som brukar åka till min bästa polare när vi e bort..