Sjuk?
min kanin sitter i boet nästan hela tiden ibland så springer han ner i nedre våning men för det mesta sitter han i boet,han äter och dricker som vanligt och är pigg och glad när jag släpper ut honom,är han sjuk eller vilar han på dagen och är pigg på natten kanske?
Vet inte hur varmt ni har men vi har riktigt varmt just nu och kaninen ligger mest bara, det är för jobbigt annars. Till kvällen när det blir svalare så piggnar hon till.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
ja det är också varmt här det är kanske därför
Brukar din kanin vara aktiv så är det ju något "fel", men skulle också tippa på värmen :)
Annars är det personligheten. Min kanin var väldigt nyfiken när hon var mindre, men nu ligger hon alltid i sin box (vi har hene lös i stallet med en egen box där hon bor), skutar ut någon vända och hälsar på katterna eller bäddar frenetiskt en ny säng om man ströjat nytt i boxen - annars ligger hon mest utslagen på sida eller till och med på rygg så man tor hon dött… Men hon gillar bara att sova väldigt mycket
Hakuna matata!
njaa han är inte så aktiv så det är nog pga värmen,hoppas jag iaf :)
Mina kaniner ligger och slöar för det mesta under dagarna också. Både i buren och i hagen, pga att det är så varmt.
Det man kan göra är tex. att fylla en flaska med vatten coh ha i frysen ett par timmar. sen kan du rulla in den i en handduk och ge till kaninen. Då kan de svalka sig mot den, det brukar vara uppskattat! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com