Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1153 ggr
[mla0826]
0

Blir arg.

Jag vill bara säga att jag blir arg på oansvariga personer som vill skaffa kaniner. Jag säljer kaninungar nu och för nån vecka sen så var det en tjej,tonåring som ringde mig och frågade om hon kunde köpa hanen och honan som jag hade till salu och då frågade jag lite fråger som jag brukar ställa till köparna,om hon hade kaniner förut och vart dom ska bo,osv. Sen bestämde vi tid med henne, kl. 12.00 nästa dag.Nästa dag så väntade jag på henne till halv tre sen ringde jag henne för att fråga om hon kommer idag eller inte och då hörde jag en trött och sömnig röst i luren och hon sa att hon försov sig och att hon vaknade när jag ringde,och det visade sig att hon GLÖMDE att hon skulle köpa kaniner idag,hon sa inte ens förlåt!!jag blev jättearg,hur kan man va så oansvarsfull? och så vill hon köpa kaniner också!som tur var så var det nåra fler som skulle komma o kolla på kaninerna den dan och dom tingade kaniner och det var bra för jag ville verkligen inte sälja kaniner till henne.Andra tycker kanske att jag är orättvis men jag tänkte på stakars kaniner som skulle få sitta där utan t ex vatten tills kl 12 på dagen och hade långt tråkigt:/

Wilmuut
0

Håller me, kanske var bäst att hon försov sej endå! :)

[mla0826]
0

#1 ja det var det,usch vad hemskt om jag tänker på att jag kunde sälja kaniner till henne :(

Wilmuut
0

#2 Mhm!

Linnet
0

Tyvärr så kan man ju aldrig helt gardera sig mot "dåliga" köpare och visst har man varit med om att folk säger att dom ska komma och titta, men sen aldrig dyker upp, likaså att nån tingat en kanin och sen aldrig hämtar den. Fast inget jag skulle slösa nån energi på att gå och vara arg åt.

Eriikaa
0

Säger som #1 ! Dock sover jag länge på morgonen, men jag går alltid upp vid ungefär åtta och är med honom kanske 30 minuter, ger mat & vatten och sånt. :]

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

Kristall
0

Vad tråkigt med oseriösa köpare. Men se det såhär - hade hon inte försovit sig hade du kanske sålt kaniner till fel köpare.

Alla kan göra ett misstag (som att försova sig), men att inte ens be om ursäkt till uppfödaren som fått vänta i flera timmar..! Nej, en sådan människa skulle jag inte sälja kanin åt.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[mla0826]
0

#4 jag är inte såå arg men man blir irriterad när det finns såna som tar ingen ansvar

#5 ja det är klart man kan sova länge bara man tänker på kaniner i förväg,det händer med mig med att jag vaknar typ halv sju tar ut kaniner ger dom vatten osv,tar in dem typ om en timme och sen går och sover lite till :)

#6 nej som sagt så var det kanske bra att hon försov sig,annars skulle jag ha gjort ett STORT misstag och kanske skulle aldrig få veta om det :/

Clariiz
0

Ja visst är det tråkigt :/

Har flertalet gånger vart med om folk som inte dyker upp, aldrig hör av sig. Eller som skickar ett sms 10 min innan de skulle vart här och säger att de visst inte fick/kan köpa en kanin.

Även många ointresserade och okunniga köpare har jag vart med om. Det blir mycket, jaha, ojdå det visste jag inte. När det kommer till självklartheter som fritillgång till hö och att städa buren.
Sen alla dessa mejl. "Hej jag vill köpa en kanin, ring mig!" ehm.. jaha?

Det finns folk till allt, det finns många männniskor som "slö-shoppar". Samt många människor som tycker det är roligt att bestämma tid osv och inte dyka upp, boka ny tid och inte dyka upp då heller.

Jag orkar inte lägga ner tid på sådant längre. Men självklart är det surt. Tex. har en en tjej som ska komma och titta på ett av mina marsvin den här veckan. men jag tänker "om hon nu dyker upp", eftersom det hänt så många gånger att folk avbokar/inte dyker upp.

Men tyvärr är det så och det är sådant man får ta. bara att lära sig att inte bry sig. Samt att man lär sig att neka köpare som inte känns helt rätt! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

[aammE]
0

Råkade försova mig när jag skulle köpa en bur en gång. Skulle mötas på centralen och stackaren fick vänta 40 min… Men jag bad om ursäkt säkert 1000 gånger och betalade 150kr extra (för en bur som hon ville ha 100kr för). 

Mina kaniner brukar få vatten vid 12-tiden då jag stiger upp, men jag ger dem vatten innan jag lägger mig vid 05.00 så de är aldrig utan vatten. Bara för att man har en annan dygsrytm så betyder det inte att man är en dålig djurägare.

Saeasco
0

Jag har en helt tokig dygnsrytm men "mina" djur går det ingen skada på ^^ Allt ligger i hur man applicerar sin vilja. Finns den så löser det sig alltid!

/ N~

Leva med EDS - Min site om mitt medfödda syndrom

chiyoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jsg tycker inte heller det är något större fel på att ge sina kaniner vatten kl 12.

Låt oss säga att du stiger upp kl 7 för att ge dina kaniner vatten och ta ut dem ur buren lite. Om du bara ger vatten en gång per dag så får dom nytt vatten 12 timmar senare igen.

Vad är skillnaden då om de får vatten kl 7 eller 12 om det ändå är 12 timmar mellan gångerna? Om man sen dessutom ger sina vatten 2 gånger om dagen istället spelar det ju desto mindre roll.

Sen att den sitter och har tråkigt fram till klockan 12 kan man inte heller säga. Man har inte samma dygnsrytm och kaninerna anpassar sig ju efter hur ägaren sover :P Hon skulle kanske umgåtts med kaninen hela natten istället då du sover och dina kaniner sitter och har "tråkigt".

[mla0826]
0

Ja men jag menar att en sån person glömmer kanske att ge kaniner vatten eller glömmer eller orkar inte ta ut dom jaa och jag tror inte att hon skulle vara med dom uppe på natten för när hon ringde mig typ kl 21.00 och jag frågade om jag kunde ringa henne lite senare så sa hon nej det går inte för jag ska gå och lägga mig. o ja jag ångrar mig inte iaf att jag inte sålde kaniner till henne.

imsuchadiva
0

Bara för att man försover sig är man absolut inte en dålig djurägare!
Som tx min x pojkvän, så många mornar jag har fått väcka honom när han ska till jobbet, för han vaknar inte av klockan. Men vänta, han kanske inte borde ha jobbet då? eeh :/

Så tycker absolut inte att du/ni ska sitta och spekulera om att personen är en dålig djurägare bara för att hon försov sig.
Hon kanske skulle sova vid nio men inte kunde sova?

Något jag därimot tycker är dåligt och oansvarigt är att sälja djur till personer under 18 år, utan målsmanstillstånd.

[mla0826]
0

hon sa inte ens förlåt och hon lät jättesur som om allt var mitt fel,man kan försova sig,det har säkert hänt med alla nån gång men man kan säga förlåt iaf.Hennes föräldrar skulle komma med och hon sa att hon fick deras tillstånd.

kaninsnobben78
0

Vad tråkigt !!  så gör man inte ju . det hände för mig annan sak  för mig

Jag sate ut en annons för min lilla hoppklubb så sate jag en bild  på en kanin som hoppa  så skriv jag i annonsen  kaninkräff så skriv jag om klubben

de hade jag telefonnr  mobilen   en samma dag jag sate ut annonen då ringe  de mittmobil  jag svar i den  då sa i luren  det låt att en utveklings sönd prata   sa  hon,han  en den kaninen till salu  prata om den  men då sa jag den va inte till salu  då sa jag  om min hoppklubb.Sa hon eller han   e inte den till salu  då blir jag lesen med kontig rös ,Jag skriv inte om kaninen  den va till salu  jag skriv om klubben .Kan inte folk läsa de står för annonsen .Jag blir arg  de står om min kaninklubben jag vill ha fler kanin intressade folk.Jag trode det va en som intressade  om kaninhoppning

[mla0826]
0

#15 ja såna finns också som läser aldrig vad det stor i annonsen och vill köpa kaninen bara för att dem tyckte att den var söt :( så oansvarsfullt

Linnet
0

#15 Ibland läser inte folk allt som står, dom ser en söt kanin och tror genast att den är till salu.

Suskiv
0

#12 Jag är otrolligt glömsk, glömmer möten och andra aktiviteter lätt även om jag har allt uppskirvet. Men bara för att jag glömmer möten så betyder ju inte det att jag skulle glömma att ge djur och barn mat. Det är två helt olika saker. Och jag blir faktiskt lite leden över att det insuerars att om man är glömsk eller försover sig så är man en olämplig djurägare.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D