Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1138 ggr
[Liiilly]
0

pellets från djuraffär

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag undrar vad det egentligen är för fel på vanliga pellets från djuraffärn? Jag tycker att min kanin som äter av dem har jättefin päls, lagom i hull och mår bra. Varför ska man köpa stampe, carrier osv. egentligen? Vad är skillanden?

Och det jag köper är ren pellets , ingen gnagarblandning. Det står ingen innehållsförteckning på den dock. Märkespelletsen tycker jag också verkar vara svåra att få tag på, har ingen granngården här i närheten och att beställa från internet kostar massor och jag kan inte beställa typ 25kg när det bara är till en kanin. Köper bara 1 kg i taget som kanske räcker i 1-2 månader. Men hade tex. carrier funnits i djuraffären eller i mataffären så hade jag köpt den istället men beställer för flera hundra kr- det gör jag inte..

Norberg90
0

Något fel är det kanske inte. Men jag skulle aldrig köpa något jag inte kan se innehållsförteckningen på.

Gnagarboden säljer bra pellets, där man kan köpa 1,3 o 5 kg.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Shabby-Chic
0

Så länge det är ren pellets och ingen gnagarblandning går det bra att köpa från djuraffären, och frågar du i affären vilket märke det är på pelletsen du köper i lösvikt kan de säkert plocka fram påsen så du kan få läsa vilket märke det är. I djuraffären där jag bor har de t.ex. Edel på lösvikt.

Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning

Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland

www.ninaskaninshop.weebly.com

Nu finns det ungar till salu!

Wilmuut
0

Jag skulle aldrig köpa pellets utan innehållsförteckning, vem vet vika skumma grejer dom kan ha stoppat i?

Som #1 Säger, kan man köpa lite pellets på internet

Och som #2 säger så kan det finnas bra pellets i lösvikt! :)

[Liiilly]
0

#1 Jo men köper man 1 kg för 30kr så går frakten på 39kr.. 69 kr för 1 kg pellets när jag köper för 20kr i djuraffären? nja..

#2 Aa det ska jag fråga om nästa gång :).

[Liiilly]
0

#3 Man vill ju helst veta vad det innehåller ja..

Bamse 08
0

Fast ändå när man har innehållsförteckning så kan de ju stoppa i skumma grejerObestämd

What doesn't kill you makes you stronger.

Linnet
0

Jag köper på Granngården.

Wilmuut
0

#7 Granngården har bra pellets, stampe, carrier osv.

Pelzi
0

Jag köper carrier för vi har 2 marsvin och 4 kaniner som äter av den och då köper jag 25 kilos säckar :) för annars blir det så himla dyrt :/

http://emmaskaninselar.blogg.se/

MoaLarsson
0

Det är enligt mig absolut inget fel på ren pellets från djuraffärerna sålänge man ser att den är fin och har bra kvalite. Brukar vara gnagarblandningarna folk avråder ifrån. :)

Suskiv
0

Fast de flesta djuraffärer har ju även pellets på påse där man ser innehållet.

Vi köper pellets på Djurmagazinet. Finns som 500 g och 2,5 kg i vår butik (gissar att de även kan ta in de stora säckarna på 8 kg om man ber dem. )

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Norberg90
0

Det skiljer enormt på olika pelletsar. O  jag är en sån som gärna vill veta att det är tillräckligt mycket vitamin i. Och även hur mycket fett. Det kan skilja mellan 2,5 % och 5% fett.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Clariiz
0

Jag ser två mindre bra saker med att köpa lösvikt på djuraffären.

Dels det som nämnts ovan att man inte kan se innehållsförteckningen.
Men också att djuraffären helt plötsligt kan byta pellets sort = kanin som blir dålig i magen.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Wilmuut
0

#13 Just det! :) Diaree osv, inte bra:(

Brownie
0

Jag brukar köpa pellets från djuraffär men jag har bara 1 kanin & tävlar inte elr ngt sådant.

Men pelletsen jag köper har innehållsförteckning så man kan se vad de innehåller, och han får ändå ingen stor mängd så jag tycker inte att det är dålig pellets i djuraffärer. Iaf inte i den jag köper i :)

#13 Men  man märker väl det? Asså jag menar på jag vet ju hur min kanins pellets ser ut så om de byter ut den ser man ju att det inte är den sorten.

Clariiz
0

#15; Många pelletsorter ser nästan exakt likadana ut. Samt att om man tagit slut på all mat, spelar det inte så stor roll ifall man ser att det är ny mat..

Dock är bör ju detta vara lätt att lösa, genom att m,an bara frågar personalen och ber om att få köpa den gamla sorten. I vanlig förpackning då.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Brownie
0

#16 Ja, så hade jag löst det iaf :)

Zvintos
0

Som de andra säger så hade jag inte haft några problem att köpa pellets i lösvikt, så länge jag vet vilken pellets det är.
Lösvikt från djuraffär är ju inte automatiskt dåligt.
Djurmagazinet säljer ex Rabbit Royale i lösvikt och jag brukar köpa det när jag är upp (har ingen butik här i länet).