Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 567 ggr
Körsbär
0

Frågor om kaninkullar

Hej! När det gäller att ha en kaninkull undrar jag lite allmänt om det; Jag har läst lite men jag har inte hittat något om dessa "sakerna": -När börjar man ge ungarna grönsaker, pellets mm.? -Ifall man har en kastrerad hane i samma bur som honan, när ska man ta ut honom ur buren? -När kan man flytta ungarna (i transportbur till te.x sommarstugan, med mamman i så klart)!? -När börjar ungarna dricka vatten? -När kan man ta ut dom i rasthagen?? Tacksam för svar!! /Astrid :)

Sweet Teddy
0

-När börjar man ge ungarna grönsaker, pellets mm.? - De börjar äta själv utav det som finns när de känner sig "redo".

-Ifall man har en kastrerad hane i samma bur som honan, när ska man ta ut honom ur buren? - En dräktig hona behöver lugn & ro. Vet inte riktigt, men så fort som möjligt antar jag.

-När kan man flytta ungarna (i transportbur till te.x sommarstugan, med mamman i så klart)!? - Inte för tidigt, kanske 6-8 veckor.

-När börjar ungarna dricka vatten? - Samma som pellets & grönsaker, när de känner sig "redo" börjar de dricka "av sig själv". :)

-När kan man ta ut dom i rasthagen?? - Brukar ta ut ett tag efter de börjat gå ut ur boet. Det beror ju på om kullen är född på sommarn elr vintern.

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Körsbär
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för svar! ;)

Denna kommentar har tagits bort.