Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 933 ggr
chiyoo
0

Älskade Laban (bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår skrev jag ett inlägg om hur arg jag var.

För att dra det hela lite snabbt för er som kanske inte läst mitt andra inlägg så hittade jag en annons på blocket där en dvärgkanin bortskänktes. Bilden var inte speciellt rolig då kaninen knappt hade något underlag i buren och inget hö alls.

Jag tog kontakt med säljaren och ställde lite frågor. Mina frågor och hans svar var:

Jag: Det är ju lite synd att du redan tröttnat med tanke på att en kanin kan bli 10 år (kaninen är 5-6 månader nu).

Han: Ja det är ju sant, men har inte tid.

Jag: Har du inget hö till honom?

Han: Nej, det behövs inte, har plockat in lite gräs nu när det är sommar.

Jag: Har du klippt klorna på honom något?

Han: Nej sorry, kan inte sånt

Självklart var inte detta allt vi sa, men visar er bara det jag tycker var bland det värsta.

Dagen efter hämtade jag ju kaninen och han satt där i buren superstressad verkligen. Det fanns 1 cm vatten kvar i flaskan som var helt gult och gammalt. Killen kunde inte ens ta upp honom eftersom han sprattlade så mycket så han sa: bäst att han får vara i buren tror jag.

Så vi bar ut buren med kaninen i. Jag ville inte stressa upp honom mer så jag lät honom vara i buren ostörd några timmar. Självklart la jag in mer spån och hö och bra mat till honom. Igårkväll satte jag mig försiktig vid buren och pratade lugnt med honom, efter ett tag kom han fram till gallret och var nyfiken. Jag öppnade luckan och lät handen vila i buren. Till slut kom han fram men jag fick inte klappa på honom för då stack han direkt.

Imorse när jag vaknade gjorde jag samma sak igen och jag fick äntligen klappa honom försiktigt.

Nu några timmar senare är han en helt annan kanin. Jag har buren ute i köket så luckan kan vara öppen hela tiden. Jag tycker egentligen att buren är för liten 100x50 cm, men eftersom han kan hoppa ut och in hur mycket han vill så tycker jag det duger. Ända gångerna jag kommer ha buren stängd är på natten och då jag lämnar hemmet och inte kan ta med mig hunden.

Han har iaf verkligen sökt kontakt med mig idag, han följer efter mig som en hund i köket och när jag klappar honom slappnar han av helt och bara njuter.

Här får ni bilder på "hans rum" och på självaste honom, Laban får han heta.

chiyoo
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

igen

chiyoo
0

igen

chiyoo
0

igen

chiyoo
0

igen

chiyoo
0

Jag trycker inte ner huvudet i golvet som det kanske ser ut som haha

chiyoo
0

igen

Mauo
0

Aww, fantastiskt av dej! :)

Han ser supergosig ut! <3

Vilken lyckligt lottad liten kanin :)

Tänk om det fanns fler människor som du. :)

Peak303
0

så fin han är :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[Cameliont]
0

Åh vad fin han är! Härligt att han hittade dig!

[Klorytex]
0

Usch vilka vidriga människor det finns.., sorgligt. Vilken tur han hade när du fick honom :) Måste bara fråga, är det bara lucka på burtaket? Vi har det och min tjej lyckades fastna när hon skulle hoppa ner i buren, sedan dess tar vi alltid av gallret och lägger på en filt. Lycka till med Laban, han ser jättehärlig ut

denice95
0

#10 Det är också en lucka på sidan, man ser att den är öppen :P

chiyoo
0

#10 Hur menar du? Jag har en lucka på framsidan som står öppen. Luckan som är i taket är alltid stängd :)

Asplyckans kaniner
0

gud så söt han är!

synd att han gjorde så mot honom :c

& tur att du fick honom , lycka till med sötnosen Skrattande

[Momiji]
0

Så fin han är! Tur att han fått komma hem till dig och fått ett bra hem Glad

natha-mjau
0

känns verkligen bra att han fick ett bättre ställe att vara på. de flesta förstår inte vilket stort ansvar det är med djur.

Plopp4
0

Vad söt han var! :D   Tur att han fick komma till dig!

Hälsningar Jossan

Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se

Eriikaa
0

Han är verkligen supersöt! :D Säger som många andra, tur att fick komma hem till dig! :)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

[Klorytex]
0

Nu såg jag den :p sorry. Lycka till :)

hyltebarn
0

Massa Cred till dig chiyoo!!

/Saralindh
Hyltegårdens kaniner, (hemsida m.m kommer)