Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 652 ggr
[ÖstergärdetsKaniner]
0

Upphittad Kanin!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har hittat en underbar liten kanin, en viltgrå dvärgvädur!

En dag stog han bara här, utanför grinden in till kaninerna. Antagligen har han känt att det luktade kanin. Han är frisk och kry, och har fina tänder, och är allmänt pigg och glad! Han är mycket tam, så han har bott hos någon som har pysslat om honom! Han är inte så gammal… högst ett par månader skulle jag tro.

Finns det någon som kan ge denna underbara kille ett gott hem? Han är helt underbar, och förtjänar verkligen ett hem!

Han skänkes till rätt hem. Jag vill bara att han ska få det bra, och få den uppmärksamhet han förtjänar.

Hör av er för mer info! ostergardets@gmail.com

Han finns hos oss på Tjörn, men vi åker regelbundet till Göteborg, så kan ta med honom dit om så önskas.

Håller alla tummar att det finns någon som vill ta hand om honom!

Visste inte vart jag skulle placera denna tråd, så ligger den fel får någon Medarbetare gärna flytta den.

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Kan också tillägga att jag ej vet om han är en renrasig dvärgvädur, eller en dvärgvädur över huvud taget, det är bara en gissning baserad på hans utseende.

Bamse 08
0

Har du satt upp lappar? eller föskökt hitta ägarn?

What doesn't kill you makes you stronger.

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Jo, vi har försökt att hitta ägaren. Grannarna är medvetna om att vi hittat honom, men ingen har hört av sig ännu..

Lina R
0

Har han öronmärkning eller benring?

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se

[ÖstergärdetsKaniner]
0

Han har varken öronmärkning eller benring..

Han är otroligt social, och kommer fram och slickar på en direkt. Han är något smal, men han har fått hö att äta, och vatten att dricka. Vågar inte riskera att han får diarré genom att ge honom pellets, då jag ju inte har en aning om vad han brukar äta för pellets.

Hur bör jag göra? Ska jag ge honom lite pellets att smaka på, eller ska han få endast hö?

katitzi27
0

Hejsan!

Några barn kom med en sån liten till mig häromdagen, jag tycker han är brun med lite grått i. Jag bor i Bäckevik och han fick stanna här då dom inte kunde hitta ägaren och jag hade en bur över. Han får gärna bo kvar om ägaren inte hittas men nån måste ju sakna den lille. Jag har gett han pellets och verkar inte blvit någon diarré. Springer en vit kanin här också, men det bor tydligen i närheten och brukar springa lös. Men blir ju lite rorlig för den då grannens katt jagat den. Vet inte om katter kan döda vuxna kaniner?