Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 501 ggr
zatanica
0

Nytillskottet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville presentera nytillskottet här hemma. Det är en liten hermelin tjej i färgen madagascar från normans kaniner. Hon är en söt och nyfiken liten tjej som nog med tiden kan bli en liten knä kanin. Hon är även en rackare på att hoppa så kanske provar vi på det när hon blir större. Just nu hoppar hon mest upp i sängen eller flyger över saker som är ivägen.

Så glad att ha henne hon är urmysig och smälter allas hjärtan direkt. Hon är även polare med katterna nu. I går kröp ena katten in i hennes bur när hon var ovh hoppade runt med mig i rummet brevid. Är inte ovanligt att någon katt vill vara i knät när hon är där med. Lite kul, men gäller att ha stenkoll och holla i katten, för litar inte på dem hur gulliga de än är med kaninerna.

Det lilla underverket har fått namnet Sot/Sotnos för att det ser ut som hon varit med näsan i sothinken :)

När hon flyttade hit liknade hon även en gråsiding (sork) men nu har hon ju vuxit till sig lite. Hon är lite mer än 2 månader nu. (född 21 maj har jag för mig)

Fridaaaa
0

Söt sak :)
Buren ser stooor ut :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

coelho
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En riktigt liten söt(sot)nos! :)

Säger som #1 buren ser underbart stor ut, vad har den för mått? :D

(sen litta OT men jag gillar verkligen tapeterna i bakgrunden^^)

Kramar Emma! :)

Bloggar även om mina kaniner på:  http://emmaskaniner.devote.se/ Klicka in vetja! :P

Clariiz
0

Fruktansvärtgullig! :) Man vill bara lyfta upp henne och pussa på den söta lilla nosen..
Håller med ovanstående, buren ser verkligen enorm ut, speciellt mot hennes lilla kropp :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

zatanica
0

Tack ja hon är bedårande, även sådana som inte är så djurfrälsta smälter för henne :) Buren är inte så stor (enligt mig) 120 lång ocg 55 hög och bred. Men det duger till henne sålänge. Hon är ju ute i gästrummet och hallen med och springer och lite ute en stund var dag. Hon ska flytta ut om någon vecka när nya buren är klar. Tyckte det var bra att ha henne inne tills vi lärt känna varandra.

Hon håller just nu på att få lära känna de två kaninerna som bor ute. Går det bra så får hon flytta in med dem i hagen på 18 kvm. Ska även bygga en ny utebur som får måtten 150*60*60 tvåvånings (mått på ena våningen). Går det inet att ha dem i samma Hage så blir det utbyggnad av hagen och avdelat.

I hagen går nu lejonhuvade kastrerade hanen fluff och dvv skruttan.

Tack #2 ja visst är tapeten underbar, hela övervåningen går i det stuket, det vi föll för i huste. Tror tapeterna är från 70 talet, men fortfarande jätte fräscha. Dessutom såg vi dem i en inredningstidning i våras snordyra att köpa. Så vi är inne igen :)