Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 440 ggr
[thea.karlsson]
0

Ny kanin...

Hejsan!

Jag har en hane ( dvärgvädur ) som jag köpte förra veckan och han är 1 år. Idag hade han bitit i en kabel och bitit mig flera gånger…

Hur ska jag göra för att få honom att sluta?

Sweet Teddy
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Låter nästan som om han kan vara lite understimulerad, tar du ut honom i sele/hage ofta?

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Bamse 08
0

Du kan ha grenar och sånt i buren

Ställer samma fråga som ovan

What doesn't kill you makes you stronger.

Gaudium
0

Du kan nog inte hindra honom från att bita i kablarna, kaniner är djur som gnager på saker, ligger i deras natur. ta bort kablarna ist. han kan dö om han biter igenom dom.

sannaisaksen.blogg.se

[thea.karlsson]
0

Jag brukar vara ute med honom och ha äppelkvistar i buren och han brukar ofta springa i väg och gömma sig.

Fridaaaa
0

Sätt skydd på alla kablar om du är rädd om din kanin.
Allt elektriskt som den kan bita på, måste man sätta skydd på!

Han är fortfarande inte van vid dig :) Kan ta tid innan han kommer fram

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Bruden-Mbuti
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

sluta inte att hantera honom, visa att du är envisare än honom annars får han övertaget och kan bli vildare.

om du känner dej osäker på om han ska bitas igen så utsöndrar du en doft som bara djur känner lukten av. det är så svagt att vi inte känner doften el märker den.

om du då använder handskar så känns inte bettet lika hårt och du känner dej säkrare och utsöndrar mindre el inte alls av den för kaninen skrämmande doften.

djur som känner doften kan reagera med osäkerhet och vilja försvara sej.

kanske har du läst i tidningar om hundar som bits när de träffat okänt folk. hundar som aldrig bitits tidigare. de gör det för att de känt doften och blir osäkra och vill försvara sej. de tror nåt jobbigt ska ske och försöker på sitt vis undvika faran.

lika är det med bla kaniner.

så fortsätt hantera honom, gärna med handskar, tills ni lärt känna varandra och byggt upp ett förtroende.

han är ju så ny ännu, ge honom lite mera tid.

du kan gå varsamt fram i några dar och lära honom ta nåt gott från din hand. då blir han nyfiken på dej.

sladdar kan man klä in i rör, finns att köpa bla på ikea och byggvaruhus.