Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1463 ggr
dermot
0

Vriden fot?

Upptäckte idag på min älskade Carlisle att hans högra framfot var vriden, han har inte haft den så tidigare och vi kollade noga så att han inte hade ont, vilket han inte verkar ha, men det vet jag självklart inte helt säkert.

Vet inte riktigt vad jag ska göra, meningen är ju att han ska säljas men känns ju inte så kul att skicka iväg en kanin med fel på foten!

Jag har själv fött upp honom och han har aldrig haft foten så i hela sitt korta liv (född feb. 2011).

Någon som vet hur jag ska göra?

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Kassy
0

Kan du lägga upp bild? Det låter inte bra, du borde nog kontakta veterinär och rådfråga/ev åka in och kolla honom.

Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.

Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.

För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com

dermot
0

Kan se om jag får en bild på det. Ser lite läskigt ut.

Jag förmodar att jag måste det ja :/

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Här kommer en bild :)

Mamma hade en teori om att han kan ha skadat sig och att det sedan växt fel, men jag borde väl i så fall märkt det?

// Anka

Clariiz
0

Ser ju ut som en skadad tass som läkt fel, eller en tass som växt fel från början..
Du kan inte känna om den är bruten? Kaniner hoppar ju på brutna ben för att inte visa sig svaga..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
0

#4 Vi har klämt och känt och vi kan inte anse att den är bruten. Men jag håller koll och om det visar sig värre så får vi åka in. :)

// Anka

Clariiz
0

#5; Hmm, klurigt.
Jag hade en dvvkrosnings hona för ett par år sedan. Hon blev halt ibland men det gick alltid över på några dagar. Jag kände igenom hennes ben men hittade aldrig något.

Efter ett tag kom min veterinär hem till mig och kände igenom henne, han konstaterade då att hon hade en fraktur högt upp i benet, upp mot bröstkorgen. Svårt att känna. Hon hade inte ont, men kunde bli halt om hon hoppade högt elelr mycket.
Hennes tass såg lite konstig ut..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
0

#6 Ja, det kan ju vara så också, men jag har sprungit mycket med honom i koppel och han verkar aldrig bli halt, men man ska väl inte säg för mycket innan man vet säkert. Jag hoppas bara att min lille gullebulle blir bra! :)

// Anka

LitenPyssling
0

Min franska vädur har något utvridna framben, dock har hon haft så hela tiden och hon är 1år nu.
Hon har ungefär lika vridna som din kanin har, och de är vrida i "knät". Men så har de som sagt alltid varit, så det låter som om din kanin har skadats och sen felläkts.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

dermot
0

#8 Jo, det är ju min gissning hittills, men jag tycker ändå att jag borde ha märkt något. Men det är ju klart, som tidigare skrev, de springer på brutna ben för att inte visa sig svaga. Så antagligen därför.

Tack för svar! :)

// Anka

[aammE]
0

Om han skall användas i Avel så bör det ju röntkas, oavsett om han verkar lida eller inte. :)

dermot
0

#10 Nej till Avel säljer jag honom inte :) Utan som en hederlig liten mysplutt ^^

// Anka