Sammanföra honor
Funderar på nästan samma sak, att släppa in en kaninunge med en vuxen kastrerad hane och en vuxen hona så tänker följa tråden 
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
Du skulle ju kunna prova, men det ända som kan hända är väl att dom andra honorna biter kaninungen. Men det skulle kunna gå
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Du kan ju testa? Om det inte går är det ju bara att ta bort Smilla. :)
/ Kram Johanna & ninerna. ♥
Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥
Jag har ju inte möjlighet att kolla till dem hela tiden heller, då dem är ute i boden.
Något speciellt man ska tänka på?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Prova ha dom en stund först går det bra kan du kolla till dom efter ett tag och är du rädd kan du kolla dom alla efter bitmärken och är det mycket kanske det inte vara en så bra idé.
#5 Okej tack :) För det är stor yta. Och det gick superbra att släppa Tufsan och Flizan ihop, dem kom överrrens med en gång. Visst dem försökta para varandra men det var ju dominansbeteende :)
Ska prova! :=)
Jag tycker att du sk testa, har själv sammanfört en hona (14 veckor) till en kastrerad hane och hans hona, som va 5 mån. Det gick jätte bra, går det inte så går det inte.
#7 Vet inte hon är ju bara 14 veckor gammal, så det kan hon ju vara, vet man ju aldrig :)
#8 Okej :) Får ju ha stenhård koll såklart :)
Jag har flyttat isär och sattit ihop honor säkert 1 tio-tal gånger. har fungerat varje gång :)
Jag brukar sätta honorna i en Hage utomhus, som ingen av dem vart i förut. Sedan vaknar jag dem. Vissa honor har ignorerat varandra, andra nosat lite och andra börjat jaga varandra. Lit bråk får man ta, det är ingen fara. De måste bestämma rangordning. men självklart måste man sära på dem och det börjar flyta stora tussar och de får sår.
När jag ser att kaninerna lugnat ner sig (om de nu "bråkat" lite) och verkar acceptera varandra flyttar jag dem antingen till en ordentligt städad, eller en bur som är ny för dem alla/båda. Sedan iaktar jag dem så att det fungerar bra.
Flera hus är att fördra, samt fler matskålar osv. I alla fall i början.
Sen får man hålla koll på dem, men för mig har det aldrig varit några problem.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com