Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 649 ggr
[Pewsi]
0

Pris vid kastrering?

Är lite nybörjare på kaniner och undrar vad det kostar att kastrera mina två hankaniner.. Någon som vet ungefär vad det kostar? Skulle tro att det är någon tusenlapp men är inte säker. När är det bäst att kastrera dem? De är 8 veckor gamla just nu.

Tacksam om någon hör av sig!

Bamse 08
0

Olika  priser beroende på vart du bor ;)

What doesn't kill you makes you stronger.

[Pewsi]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag bor i Eskilstuna, men vad brukar det ligga på? Ungefär? :p

[Airo]
0

Beror som sagt på vart man bor .

Men oftast från 500 upp till 800 .

[Pewsi]
0

Okej, tack! Ringer till veterinären imorgon och kollar upp det bättre. Men vid vilken ålder ska de kastreras?

Baby-Blue
0

6 månader^^

Linnet
0

300-400:- per kanin och uppåt, så det lönar sig att kolla runt.

Man kan kastrera så fort dom blivit könsmogna, vilket brukar ske vid 4-5 månaders ålder.

Baby-Blue
0

jaha jag hade hört att det var ca 6 månader:P jag bor nära eskilstuna och jag har sett att det kostade ca 300^^

[Pewsi]
0

Okej :)

Kristall
0

Som sagt skiljer det sig en del. Har kastrerat två hanar, första gången kostade det 60 euro (~500 kr), andra 100 euro (~900 kr), olika kliniker givetvis. Men två kastreringar samtidigt lär ju dra ner priset lite, gissar att det inte kommer att kosta mer än 1000 kr i ditt fall, beroende på veterinären förstås.

Och ja, man kan kastrera så fort de är könsmogna, anledningen till att många veterinären helst väntar tills de är ett halvår gamla är främst att de ska klara narkosen bättre när de är fullt utvecklade.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

[Pewsi]
0

Okej, tack! :)