Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 642 ggr
Kasandra1
0

hjälp! e det farligt?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej!

min dräktigahona har fött idag och nu undrar jag först när jag kollade till henne så var boet vanigt och snyggt sedan efter ett tag så ser jag att boet ser lite förstört kaninhonan har lägt kutterspån över boet! e det farligt?

såhär ser det ut nu!

snälla svara på min frågaGråter

Fridaaaa
0

Nej det är ingen fara. Så länge ungarna mår bra så är det ingen fara. Ett bo kan inte vara snyggt hela tiden :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kasandra1
0

1# tack hahahaah blev verkligen rädd när jag såg att ungarna var nästan helt begravda hahaha men asså min fråga är hur ammar hon dom ?Skrattande

Norberg90
0

Säger som Frida, ingen fara alls! Finns de honor som gräver över ungarna totalt, det e helt lugnt. Vissa av mina honor har haft fullproppade bolådor, så man inte fattar hur ungarna får luft, men det får de. Så var inte orolig :)

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Kasandra1
0

3# tack för svar hahahaha ja samma sak jag undrrar "hur i all världen kan dom få luvt och hur  kan deras mamma dia dom?!" hahahaha Skrattande

Fridaaaa
0

En kanin diar 1-2 ggr/dag. Och det fixar dem på egen hand :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Asra1]
0

5# tack för svar hahaah jag vet men det jag undrade över e att hur hon diar dom när dom är helt begravda under kutter spån som mina är nu :D

[Asra1]
0

hahahahahaahah oj jag menade vi(jag och kasandra1)

Kasandra1
0

ja hur diar mamman dom? tar hon bort allt i vägen eller? hur diar hin dom?

tacksam för svar!Skrattande

Zvintos
0

#8: Ja, hon gräver bort allt som ligger där, diar ungarna och gräver sen över det igen. Glad

[Asra1]
0

9# tack för svar!Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Kasandra1
0

tack för alla som har svarat