Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1099 ggr
dermot
0

(S) Viltgul Rexhona

Hej!

Måste tyvärr sälja min lilla goa viltgula rextjej! Hon är jättefin och har haft 2 kullar med 10 ungar vardera, en riktig supermamma är hon! :) Hon är utställd i klass B på 93,5p. Hon är född 2009 (exakt datum kan fås, har inte papperna här bara). Jag bryr mig inte så mycket om pengarna. Men jag begär att hon stannar där hon kommer, då hon tyvärr flyttat en del. Hon är jättesnäll och mysig i famnen, men är rättså skygg av sig i buren/rastgården. Hon är van vid att få gräva fritt (får gå i rastgård dygnet runt) och skulle säkert vilja fortsätta med det.

Skriv i PM eller mejl ifall hon låter intressant, berätta om dig själv, din kaninvana och hur hon kommer få bo. Säljer henne pga att jag inte längre kan ha så många "stora" kaniner.

Jag vill ha 250kr för henne, men som sagt är hemmet viktigare. Även hennes son letar nytt långvarigt hem! För honom vill jag ha 100kr. Han är född feb 2011 och är korsning (dvv/rex) har färgen trefärgad brokad.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Fler bilder kommer… :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
0

Putt :)

// Anka

Alone
0

men så fin hon är :)

vart bor du?

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

dermot
0

#3 Visst är hon!

Jag bor i Skåne :)

// Anka

dermot
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu känner jag att det börjar bli bråttom, jag vill helst ha henne såld innan det börjar bli kallt, allra helst innan dess. Det är absolut inget fel på henne utan det har blivit så att jag helt enkelt inte kan ha kvar henne pga olika anledningar, bland annat så har jag fått trångt i stallet då räven varit här och tagit några av våra fina Brahma hönor + en tupp, och i och med det vågar jag inte ha kaninerna ute på "heltid" längre, och därför är det trångt. Sedan tycker jag att hon förtjänar bättre, jag har tyvärr inte den tid jag önskar henne, jag måste ju såklart dela upp tiden på alla ninerna… Sedan har intresset för denna ras svalnat enormt mycket, på väldigt kort tid. Har fastnat med för "hängöronen" och ska i och med det satsa på det.

Jag har tre alternativ.

1. Skicka henne till ett tillfälligt hem (dvs djurhem) för senare omplacering. - Dock brukar dessa ha fullt och jag vill inte att hon ska flytta mer i sitt liv.

2. Sälja henne till ett permanent hem - Detta kan ta tid, vilket jag inte har mycket av.

3. Avliva henne. - Detta alternativ finns knappt för mig. Jag kan inte tänka mig att någon skulle gå med på detta. Men detta är ändå sista utvägen om jag inte hittar ett hem.

Detta gäller även hennes son Carlisle en jättesöt dvärgvädur/rex korsning, skygg och ingen vidare "barnkanin" men har en sån otroligt fräck färg! Jag tror att han hade mått bäst av att bli kastrerad och bo tillsammans med en hona eller i en grupp, men det är ju inget jag kan bestämma över (ifall han flyttar).

Bild på Carlisle

// Anka

Alone
0

vart i skåne bor du?

jag ska snacka med mina föräldrar lite ;)

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

Utanför Hörby :)

Gör så! Vilken är du intresserad av? :)

// Anka

Alone
0

i så fall rex honan. men inget bestämmt måste lyckas övertala mamma och pappa först haha

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

Okej! Bara att höra av sig! Det enda krav jag har är att hon stannar dit hon kommer, inget mer flyttande för hennes del :)

// Anka

Alone
0

nej hon kommer i så fall stanna resten av livet det kan jag lova :)

dom ända som kommer säljas hos oss är kaninungar :)

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

Åh det låter perfekt! Och hon hade säkert velat bli mamma igen (ifall du tar henne då ;)). Dock är hon blyg och vill gärna inte bli fångad (har inte blivit hanterad tillräckligt helt enkelt) men i famnen är hon jättemysig, det har hon alltid varit med mig i alla fall :)

// Anka

Alone
0

låter precis som min hona :)

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

:) Men hör av dig när du pratat med dina föräldrar så kan vi ju höras då! :)

// Anka

Alone
0

ja det ska jag göra :)

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

* I första kullen fick hon 9 ungar, jag hade sett fel :) Så hon har totalt 19 avkommor och alla har överlevt och varit hur fina som helst!

// Anka

Alone
0

hej! jag har nu snackat med mina föräldrar dom anser det blir lite väl mycket just nu. har ju redan 8 kaniner också. sen så har jag funderat så det är nog en rex hane jag är ute efter iaf. men jag önskar dig och dina kaniner all lycka i världen.

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

Hej!

Tack så mycket för att du berättar! Då vet jag! :) Du får själv lycka till med dina! '

Du har ingen hemsida så man kan in och kika på dina små niner? :)

Du kan titta på min hemsida ifall du hittar någon intressant (haha) bara att säga till! ;)

// Anka

dermot
0

www.stengardenskaniner.n.nu * Glömde länka ^^

// Anka

Alone
0

nej förtillfället inte men hade tänkt försöka skaffa ;)

Mvh Järnskogens kaniner

dermot
0

Okej det hoppas jag ^^

// Anka

dermot
0

Puttar för dessa ^^

// Anka

Crullis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

åhh vilken fin rex , synd ni bor så långt bort )=

dermot
0

#22 Vart bor du? :) Vi ska ev. till Dalarna i början av augusti så kan ta med henne på vägen ^^

// Anka

Crullis
0

Mörrum , kör ni förbi här då?? (=

dermot
0

Nej, tyvärr :( Vi kör igenom småland och det hållet, men ni kanske kan ta er dit så vi kan mötas? :)

// Anka

Crullis
0

okej va synd , var bor du?? Ja har ju en liten son på 4 månader som inte alls är glad att åka bil längre streckor , å få sambon till att köra å hämta kanin tror ja inte alls han är så sugen på tyvärr, men ska höra med han (=

dermot
0

Jag bor i Skåne, Hörby, du kan kika in på min hemsida: www.stengardenskaniner.n.nu där finns även fler kaniner :) Bl.a en Rexunge & en rex/dvv korsning men kan också tänka mig släppa hermelinerna. ^^

// Anka

dermot
0

Putt…

Kan ev. tas med upp till Dalarna i början av Augusti. Har 3 som behöver hem rättså akut. Det är då Elsa (rex), Carlisle (rex/dvv) och Arnaldur (rex/dvv)

// Anka

dermot
0

Putt! :)

// Anka

Clariiz
0

Jag driver ett omplaceringshem i Eskilstuna. Det är ju en bra bit, men ska ni till Dalarna kanske ni kan "svänga förbi"?

www.skorpans.webs.com

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
0

#30 Jag ska tänka på det! Helst vill jag ju att hon kommer till ett permanent hem direkt, men det kanske är en bra lösning iaf :)

// Anka

Clariiz
0

#31; Det förstår jag! :) Jag kan hjälpa dig att kolla runt också.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dermot
0

#32 Ja vad snällt :)

// Anka