Klotterplank #151
Och så var det dags för klotterplank hundrafemtioett… 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Först! 
Näst först ;D
Nu drar jag och en vän till Trollhättan och Fallens Dagar! Givetvis har vi kameran med, har packat ner en tändare att smälta chokladen med och ska se Erik Hassle och Veronica Maggio innan fallpåsläppet. Blir nog en toppenkväll!
Hemkommen från Parken Zoo och det var nästan en besvikelse, fanns knappt några djur alls ju.
Nästa år blir det helt klart Kolmården igen!
#6 Ninni! Du borde sagt till mig att du var här i min stad! Då kunde jag ju kommit och hälsat! :)
Jag håller med dig, Parken Zoo är inte direkt den bästa djurparken. Fast jag gillar att gå omkring där. Speciellt där man får klappa alla djuren. Men i övrigt är inte Parken Zoo något att hurra för direkt.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Jaha då får man ta med Bellz till hoppträningen imorgon istället,Loosy passar ju på att bli förkyld lagom till den :/
#7: Ja, det skulle jag ju gjort! ^^
UPPLÖSNINGTILLSTÅND PÅ HÖG NIVÅ!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vet inte om jag ska skratta eller gråta, men jag gråter iallafall. Glädjetårar dock tror jag, sjukaste kvällen på länge .. du kan inte vara snäll, det finns inte i din värld, eller rättaresagt, det fanns inte i din värld, kanske förändring nu?
Seg i bollen idag ^^,
Smilla hade värsta racet igår kväll/natt i buren! Förstår inte vad energin kommer ifrån? Höll på att bli tokig xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Aldrig varit med om en sådan fantastisk konsert. Det är helt sjukt. Hade det inte varit för regnet hade jag åkt upp igen för att se Oskar Linnros, skulle jag tro.
#11 Bamse hade och värsta racet igår i buren på kvällen xD
What doesn't kill you makes you stronger.
Idag var zobel blå dvärgvädurshonan hit för 2:a gången. Hon var hit i torsdags för att paras med Bosse. Efter det har hon "fjäskat" för deras kastrerade hane, så idag var hon hit igen för att se hur pass intresserad Bosse var (samt även hon då). Inte mycket intresse där alls, så det tog sig nog första gången ändå. ^^ Då håller vi tummarna för zobel blå och zobelsiames blå bebbar ca 13-15 Augusti!
#13 Haha :)
I kväll åker jag och hämtar kanin! 
#16 Spännande! Vad för kanin?
#17 En hoppis :) Viltgul vädurskorsnings hona
# 17 Va kul! :D Från vilken uppfödare??
#19 Combination´s, Emelie Hellstedt :)
#20 Jaha de e från den kullen! Va kul! :D
Ser fram emot att få veta vilken unge från Magdas kull jag ska få köpa… Vet att jag kommer få köpa en, men tjejen som ska välja innan mig har inte bestämt vilken hon vill ha än…
#21 Vem är Magda? :)
#22 Magdalena Åhsblom, Friscos Kaniner :) Hon har en kull mellan Regnbågens Gt Ch Dark Shadow och Major Flip som jag ska få köpa en hane ifrån :) Leveransklar i august :)

Gud vad roligt Hanna :D
Letar hane till Flamman, lite svårt :P haha har så höga krav ^^ Har kanske kanske hittat en, liiiite inavel, 0.1% Men vi får se, hon ska ändå få komma igång i medelsvåren innan! Hon har ju visat att hon kan genom att komma utanför på båda debuterna.
Ska snart ner till klubben med Angelica som har mina daghundar och träna lite.
Ska även skicka iväg ett mejl idag, oherrejösses vad jag är nervös och spänd 
#24 Jaa
Fast ska ha henne på foder först ;)
Vad är det för krav? Hörde lite på tävlingen men har glömt bort :P
#16 vad kul! hur gick det med kaninen från sandra som du hade på foder? :)
#26 Går super! Han bor här fortfarande 

#25 ska visat vad den gått för i hoppningen, alltså bra klassad. Ha lagom tempo på banan och hindersäker! Inte vara det minsta aggresiv eller ha det i släkten, inga bettfel eller något sånt i släkten! Social och frammåt helst.
Sen gärna mantlad/brokad!
har funderat på en hane, kan ta det via fb om du vill :)
Vilken av de små är det du ska ha :)
#28 Nemo är ju perfekt då!!!

Holland & Holland :)
Hoppas blodprov kan ge svar på varför jag mår som jag mår.
#30 Får man fråga på vilket sätt du mår dåligt?
Jag trorsjälv jag är överkänslig mot laktos :/
#31: Extremt trött nu det senaste, molande mensvärksliknande känsla sedan ungefär 2 veckor, uppblåst, lite halvt illamående vissa tider på dygnet (inte alla dagar) och nu jätteöm i svanskotan när jag går, böjer mig eller sitter på ett visst sätt.. Testen visar neg ännu dock..
Mamma bad mig kolla upp mitt blodvärde för min trötthet, så ska ringa vårdcentralen och be att få komma dit och få det testat, samt att de får göra ett gravtest på samma gång (blodprov då)..
#32 Låter lite som jag, är med trött, har "mensvärk" ibland, uppblåst och illamående titt som tätt.
#33 samma med mig med just nu :/
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥
Sådärja, ringt vårdcentralen och väntar på att bli uppringd om ca 50 minuter. Hoppas jag får komma in idag och kolla blodvärdet, så får vi se vad de säger.
Inte blev jag klokare av det besöket.. Gränsvärdet låg på 107-153 eller något sådant, sa sköterskan. Mitt ligger på 150, så det är ju definitivt inte för lågt och är då inte orsaken till tröttheten. Tillbaka på ruta ett alltså.
Ninni! Vad är det för kull med Bosse? Jag är jättenyfiken! :)
Kram /Tess
#37: En uppfödare i Örebro lånade honom till sin hona Molly. ^^
Här är hennes hemsida.
#38 Oki, skall in och kika! Kommer ju satsa på Zobelsiameser här hemma :) så man kan ju behöva ha lite nytt blod här sen! ;)
Kram /Tess
Har testat vattenskidor, skit kul!
Sitter och skakar efter dagens simskola. Simmade en kilometer med en tjej, och hade de andra grupperna som vanligt. Sjukt kallt, men ändå roligt.
Blir nog att göra en kopp te strax och gå och lägga mig i sängen. Att ta slut på varmvattnet räckte inte…
Hämtar en liten Dvvrex om en vecka 
En dag kvar tills vi hälsar på lilla Evi igen!
Sista besöket innan hon hämtas hem nästa fredag! *dansar*
Försäkring ska tecknas åt henne också, så hon är försäkrad och klar när vi hämtar henne.
Tråkigt när annonsörer plötsligt höjer priset på varan, och därav kan man inte köpa den. Otroligt synd måste jag säga…
Mitt snygga blåmärke efter provtagningen.. Igår spände det som satans i armvecket!
Sitter och läser dikter och hjärtar bilder. Pratade nyss med världens bästa (kan ni gissa vem?) i telefon. Och nu väntar jag på att tiden ska gå så vi kan prata igen. Rätt trevlig kväll ändå. För att vara tisdag.
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner

Vilken toktur man har! Är på landet och just den här helgen hålls Junior- och Lag SM just här i Mönsterås på Häradsvallen. Ligger kanske 5-10 min härifrån! :D
Usch sitter och äter supersura godisar…..är helt flådd på tungan känns det som =( måste sluta….
Jippi! :-)
Jag är super glad, jag har precis tingat en kanin i Tyskland :)
#49 Va kuul 
#50 Ja verkligen :D
Jag måste bara berätta en sak som hände idag! Jag och min kompis måtte ha haft änglavakt. Halvvägs hem från en väldigt lång ridtur hörde vi hur det började mullra och såg hur det regnade borta i fjärran. Molnen tycktes komma närmre men än sålänge sken solen.Vi skyndade på hästarna och förberedde oss på att i nödfall ta in under skjul som stod någon kilometer bort. Men solen sken och vi tog det lite lugnare. När hade hoppat av hästarna hemma på gårdsplanen gick solen direkt i moln. Så fort vi och hästarna var under tak var det som om himlen öppnade sig och regnet hällde ner. Snacka om änglavakt! =)
Ska strax ut med båten, riktigt härligt väder idag. Sedan blir det givetvis jobb..
Är nog inte meningen att jag ska ha medryttarhäst alltså!
#54 Varför? :)
#55 Den hästen jag började rida, är halt, en annan jag skulle provridit idag hade fått tillbaka gammal skada på knäet :/
Nu börjar lillfröken bli stor!
9 dagar kvar till hämtning! 
#57 Gud vad kul! :D Svart labrador?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#59 Där ser man, ett riktigt bra bevis på hur obildad man är xD
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#60: Det är en tik.
Har en vuxen hane sen förut från samma uppfödare. Ganska många som aldrig hört talas om rasen, åtminstone inte folk man möter ute.
#61 Dom var ju jättefina! Men det är sant, jag kommer bara ihåg hundraser med lätta namn 8)
Har ni funderat på namn?
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#62: Namn har varit klart redan innan det blev klart att vi skulle få ta en fodertik. ^^
Hennes stamtavlenamn är Meder´s GoldDog Divinium Liv, men hon här hemma kommer hon att kallas Evi.
#63 Gulligt namn ^^
Har ni henne på foder? Jag får inte ha fler husdjur än två kaniner, även om vi ska ta en kull när vi kmr hem från semestern. Dumma mamma >:c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#64 Vad glad för dem 2 kaninerna du har:) Vissa får inga alls :)
#64: Ja, vi kommer vara fodervärdar åt henne.
Ska skriva på papprena och allt sen när vi hämtar henne.
#66 Vad kul :D
#65 Ja, men anledningen till att mamma inte vill ha fler djur är att dom "hårar ner allting" :c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#67 Okej jag har hund, 2 katter, 5 kaniner, 4 marsvin, och jag dammsugar högst varannan dag, behövs inte mer :) Vissa av dem hårar vissa inte, beror på vilket djur, pälstyp osv :)
#68 Det är tillochmed utekaniner *suck*
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Nyss hemkommen efter att först ha träffat en vän och ätit lunch med henne, för att sedan ha avslutning med simskolan. Inte helt fel med present och ett kuvert fullt med pengar, haha. Blir definitivt simskola som ferie nästa år! :)

Kämpa på bästa Estanzia nu! <3 Du SKA klara dig igenom det här tjejen <3
Spontanresa med hunden till huset i åre gillas! Älskar att vandra.
#73 De va ju fin bild 
Bamse Trodde att min tumme var en godis bit så han bet till men jaja han gjorde ju inte det med flit iallafall.
Usch vad det åskade igår natt och så regnade super mycket, åskade det hos er?
#75 Här åskade det i natt! *gillas*
Här mullrade det till 2 gånger imorse, men inte mycket mer än så. 
Här har det inte åskat alls, men jag misstänker att vi hade en regnskur inatt ;)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Jätteläskigt! På kvällen igår blixtrade det utan att det regnade, har aldrig vart med om det förut. Sen väcktes nog hela Nykvarn nån gång på natten när världens största blixt slog ner! Jag tycker annars att det är mysigt när det åskar, men den blixten var värkligen läskig…

#79 Exakt så för mig, fast den slog ner kanske 2 eller 3 gånger.. :S

Gillar att alla typ säger att det åskar jättemkt inatt ^^ Det hade tydligen varit värsta åskvädret här inatt, jag vaknade dock inte en enda gång ^^
#80 Slog ner? Såg ni vart?
Det ska ev åska här inatt igen
#74 tack :)
Har inte vaknat av att det åskat eller liknande, men när jag och syrran vaknade imorse (okej jag vaknade nyss) så var alla kontaker till tv:n/datorn osv utdragna så antagligen drog mamma ut dom inatt pga åska. haha lite kul att jag inte äns vaknar när hon går in på mitt rum alltså … 

#83 haha jag vaknade inte heller inatt :P Mamma brukar gå in på morgonen och hämta Tyra då hon går ut, vaknar aldrig ^^

#82 Nej vi såg inte. Men det hördes.. :S Lät som att det va ett stort träd som brakade tillsammans med åskdunder x)
nej fan! Är i åre nu och flyttade ut några kaniner till sommarhagarna, stackars dom!
Huhu blixten slog ner i skogen bakom våran granne en gång det var lite läskigt :S
Hemma ifrån marsvinsutställning, roligt att titta. Sugen själv på att ställa sen :)
*tänder ljus för tragedins offer i Norge*
Vilka idioter de finns alltså, en person som förstör livet för så många. Saknar ord…
Kram /Tess

Hjärtat stannade igår när jag läste om tragedin i Norge. Att det var en bomb i centrala Oslo, det gick inte att få ihop. Hade Alexandra klarat sig?
Som tur var hade hon det! MEN hon var inte långt ifrån smällen. Hon hörde den och fönsterrutorna exploderade. Samtidigt som jag lider med alla i Norge är jag själv lättad för att våran del där är säker! <3
Ja det är ofattbart det som har hänt i Norge, 2 sprängde bomber och en som skjuter ihjäl 80 personer med ett automatvapen, bara för att man har en helt annant politisk uppfattning, då är man verkligen inte frisk.
Han borde lida (ursäkta att jag skriver så) riktigt länge!
*tyst minut här hemma för offren i Norge*

Så hemskt! :( Förstår verkligen inte…
håller med alla här. Det är så fruktansvärt, sånt borde inte få hända. Tänk om det varit sverige liksom? nä fy.
Fy så hemskt! Jag kan bara inte fatta det! Usch vad hemska människor det finns. Sverige måste ge allt sitt stöd till Norge nu!
Hade några bekanta som igår skulle gifta sig i Norge, då killen jag känner numera är gift med en norska. Ingen kul dag för dem, men tyvärr kunde de inte ställa in bröllopet.
Riktigt tråkigt när sådant händer. Ofattbart, kallt och rått. Nej, usch och fy. Även här har vi haft en tyst minut för offren.

Några som har lite pengar över^^ Haha
Gud vad jag vill införskaffa det här objektivet! Verkar ändå vara ganska bra av vad jag har läst. Det enda var väl att AF var lite seg, men det kan man ju faktiskt leva med ;)
http://www.pixmania.se/se/se/8441460/art/tamron/objectiv-af-70-300mm-f-4.html
Precis klickat hem en iPhone 4, överlycklig! Hoppas den hinner komma hem innan resan till Skåne på torsdag.
#98 kul! köp dig skal fort bara, eftersom baksidan på iphone 4 konstigt nog består av glas. Samma dag som jag skulle köpa skal så tappade jag min i backen så den sprack på baksidan
skulle kosta 3000 att laga tydligen, pengar jag tycker är rätt onödiga ..
#99: Åh, tack för tipset! Ska till Göteborg imorgon så får se om jag hittar lämpligt, annars får Johanna skicka ner ett av sina tills vidare, haha.
Men usch, vad tråkigt att det blev så för dig! Fick du lagat det sedan? 
#100 haha ;) nej funderar fortfarande lite på om pengarna är värda det. När jag har skal på syns det ju ändå inte :) Men jag har börjat gilla dessa .. hmm vet inte vad dom heter, men skydd som är som ramar runt iphonen bara, och då är det ju inte så fint med en sprucken baksida ..
#101: Jo, det förstår jag. Syns det ändå inte, så skulle nog inte jag anse det värt det. Men däremot om du ska ha sådant skydd, ja… ;)
Tappade min HTc i golvet :cc skärmen sprack så jag måste köpa ny display men telefonen funkar som vanligt iaf utöver kraschen alltså ;)
Håller på med en liten film i Movie Maker nu, som jag och min kusin har spelat in. En rolig film som handlar om "barn tortyr" och får som blev traktorer ^^
Var riktigt dålig stämning inatt. Ett år sedan vår klasskompis dog, och så allt det här i Norge. Finner inga ord, kan inte på långa vägar föreställa mig vilken smärta de dödas familjer känner.
Att sånt här dessutom sker dagligen runt om i världen… fy f-n.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)
En bra dag, skurat hela kaningården, ridit visserligen bara en häst men så himla skönt, även fast det bara var 3 dagar sedan så var det så otroligt kul/skönt att få rida igen, då inser jag verkligen hur stor plats ridningen har i mitt liv! I Åre föresten när vi vandrade upp för skutan mötte vi jätte många lemmlanr - det är lemmel år. Men i alla fall min hund som är dalmatin, som igentligen inte har jaktinstinkter, dödade en lemmel, men det ska tydligen vara en favorit bland hundarna, men gud vad hemskt det var! De är ju så söta.
Åhh, om nio timmar blir jag stadsbo igen! Underbart! :) Äntligen flytt! :)
Kram /Tess
#107 Härligt! 
Just nu är jag och min dator inte vänner, jag har för mycket bilder på den så den har knappt något minne, då flyttade jag över nästan alla bilder till ett usb, raderade albumen, så skulle jag ladda upp mina bilder från åre, som jag var nöjd med också, så raderar den alla bilder, finns inde kvar på kamra minneg. Tack kära dator!
#109 fy vad tråkigt :(
nej börjar väl bli dags att lägga sig i sängen men jag kommer ändå inte somna förens runt 5 antagligen, dels för att jag vänt på dygnet, och dels för att jag är lite lagom orolig. Vet att det inte är nått att oroa sig för dock haha. Ska bli skönt att komma iväg till öland nästa vecka :)
29 timmar kvar tills Evi hämtas!
Idag blir det alltså att åka och köpa det sista, dvs maten och några tuggben/någon leksak!
#112 gud vad kul! hon är så söt 
#112 Så himla söt alltså! 
#113 & 114: Oja, hon är verkligen gudasöt!
Vi ser verkligen fram emot att få hem henne!
20 timmar kvar!
Nästan målat klart alla nya kaninhinder nu!
Smilla är ute i hagen jag köpte idag.
Trivs hon bra ^^,
färdig installerade i nya lägenheten, och med en bur kort. Vilket gjorde att amber fick bli lösgående i köket! Vilken lycka tyckte hon! :) inte alls lika blyg nu utan busigare och mysigar än någonsin! :) va miljöombyte kan göra mkt :)
Kram /Tess
köpte ny transport bur,gör nu utflukter med mina kaniner till sjön:) dem tycker det är jättekul och jag med:) men dom föredrar att springa på sandstranden istället för att simma
#120 Kaniner ska man inte simma med :) Bara stressigt för dem :)
#119 vad mysigt! 
inte dags för ett nytt plank snart? 
Sötisen fick komma ut i rasthagen idag och ha lite kul! :)
Hon är igentligen född 17 maj, men såg nu att jag skrivit fel :P
/Ida Lövgren, Vedbybackens Kaningård
♥ Findus ♥ Polly ♥ Tingeling ♥ Skorpan ♥ Holly♥ Lukas ♥ Ginny ♥