Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1133 ggr
duärbäst
0

Termosburen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har kommit på en ide som kanske är heeelt åt skogen. Jaja, hur konstigt det än låter tänkte jag berätta om den.

Vad ska man göra när det är varmt ute för kaninen? Man bygger en bur som stänger kylan inne.

Buren har samma funktion som en termos - stänga värmen inne, eller ute, men nu vill ju jag ha kylan inne därför fäster man en isklamp på väggen så kylan kan komma från någonstans (Jaja nåt skydd runt den kanske man ska ha så kaninen inte skadar sig… Inget problem där.)

Buren kan vara som en fyrkantig låda med ett hål där kaninen tar sig in. Väggarna ska förhindra att värme leds, strålas eller strömmar in på bästa sätt.

Utsidan ska vara täckt med folie som gör att värmen inte strålar in. Lagret under folien ska vara av kork så att värmen leds in på sämsta sätt. Golvet ska också vara av kork. På golvet och på väggarnas insida kan man sätta plywood eller något så att kaninen inte gnager eller klöser på korken.

Kylan kan åka ut genom ingången men isklampen fyller hela tiden på med ny kyla och då blir det inte för kallt där inne heller.

Låter det som en bra ide?

-----

På bilden

nr1: Folie på väggen

nr2: Isklamp på insidan

nr3: Kork mellan väggarna (mellan folien och plywood)

nr4: folie på väggen igen

glömde nr 5. Det är det buna på insidan som är flywood.

Det ska även vara kork + plywood i golvet!

duärbäst
0

Kan funka!

duärbäst
0

var det så tråkigt?

duärbäst
0

putt

Fridaaaa
0

#2 Du behöver inte putta eftersom du har lagt upp den idag.

Jag tycker inte det låter så bra, men tja. Tror inte att det fungerar i praktiken

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jonaflax
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bra idé, men det behöver nog inte vara fullt så komplicerat. Tjocka, kanske dubbla väggar, och ett fack att sätta frysklossen i bör duga bra.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

duärbäst
0

Kanske det, men håller fast vid mitt fantastiska och enastående korkförslag.

Bamse 08
0

Tycker inte det verkare vara en bra idee.

men om man har en kylklamp så kommer ju den bli varm efter ett tag och då måste man ju byta den typ var 4 timme Obestämd

Sen i lägden är den nog inte så praktisk.

What doesn't kill you makes you stronger.

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Eller så har man kaninen i en vanlig bur i en sval bod! Alt. inomhus i huset bara. Så länge dörren inte är öppen och solen inte lyser in (ex. ha igen persienner/en gardin för ev. fönster) så brukar det hålla sig jätte svalt och skönt, och på vintern även varmare.