Dräktig bäbis?
Efter att ha köpt två honor och haft de tillsammans tills de var ungefär 9 eller 10 veckor visar det sig att ena honan är en kille. Nu har det gått snart en månad sedan vi satte isär dem. Är lite orolig för att honan ska vara dräktig även om hon är så liten.
Hon har inte boat eller så men känns ändå kanska rund om magen (Får en dl mat om dagen inklusive torkade brännässlor och går ute i hage) dock känns det inte som om någonting finns där inne eller hur man nu säger.
Ska jag bara vänta och se eller finns det några andra "symptom" som visar om de är dräktiga?
Kram Emelie och djuren!<3
Varken honan eller hanen kan vara könsmogna vid 10 veckor, så det är lugnt. :)
Oh om det har gått en månad så tror inte jag det är ng fara så tycker du ska vara lungn :)
What doesn't kill you makes you stronger.
#1 Är det inte, oj skrev nog lite fel ålder, de var 13 veckor vid det tillfället att vi särade på dem.
#2 Vad bra :D
#1 Fel. Jag hade en 8v hollis som gjorde en 12v hermelin dräktig.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#4 Oj, det var itne bra :'O Hur gick det med kullen och med mamman då?
#6 Det gick fint, ungen lever i kelhem idag. Mamman växte till full storlek efter. Men efter den här händelsen delar jag alltid på könen vid 8v, parningen skedde när jag hade blandade ungdjur ute i en rasthage. Oväntat, men skönt att jag hittade ett superhem till Junior.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#4 Men gud, det visste jag inte var möjligt! Men det kan ju hända att kaniner kan bli könsmogna innan 4 månader..
Vilken tur att det gick bra med mamman o kullen.